Engelska för receptionister

Innehåll

Utbildningen vänder sig till dig som i ditt arbete har kontakt med patienter och andra besökande som är engelsktalande. Du lär dig informera och bemöta engelsktalande på ett korrekt sätt i kommunikation vid möte och i telefon. Innan utbildningen startar kommer vi att maila några frågor till dig, för att ta reda på mer om dina behov och önskemål samt hur mycket engelska du studerat tidigare.

Fokus är muntlig kommunikation, uttalsträning och hörförståelse, där även ordkunskap och grammatik ingår. Utbildningen genomförs under två halvdagar, klockan 09.00 - 12.30.

  • Ta emot information på ett korrekt sätt
  • Informera tydligt
  • Betoning, tonfall och nyanser
  • Telefonfraser, bemötande, frågeterminologi, hur man bokar tid, ge vägbeskrivning mm.
  • Ordkunskap, vanliga sjukdomar och symptom, namn på kroppsdelar mm.
  • Övningar av samtalssituationer mm.

Undervisningen är lärarledd med teoretiska genomgångar som varvas med praktiska övningar. Deltagarna kommer även att få en liten uppgift, att genomföra och öva sig på till den andra utbildningsdagen.

En utbildning för receptionister och medicinska sekreterare inom vård/tandvård. 

Fakta

Datum
Anmäl dig genom att klicka på datum
2017-09-28 och 2017-10-05
sista anmälningsdag 2017-09-14

Plats
Folkuniversitetet, Göteborg

Kostnad
1 600 kronor/deltagare

Utbildare
Folkuniversitetet

Monica Hedberg

Utbildningskoordinator
Telefonnummer
E-post

Utbildningsstart, bekräftelse och kallelse

När du anmält dig till en utbildning får du en bekräftelse på din anmälan. Innan utbildningen startar får du dessutom en skriftlig kallelse med lokal och tider angivna.

Kostnad och betalning

Betalning sker efter avslutad utbildning. Avbokning senast två veckor före utbildningens start, därefter utgår hel avgift om inte ersättare ordnas.

Inställd utbildning

Vi förbehåller oss rätten att ställa in utbildningen vid för få anmälda.

 

Senast uppdaterad: 2017-10-18 12:24