Beskrivning av telefonval

När du ringer till kundtjänst kommer du att erbjudas olika val:

Val 1
Privatpersoner/hjälpmedelsanvändare
Felanmälan av hjälpmedel/eller redan felanmält hjälpmedel, övriga frågor
Efter val 1 kommer du att få ytterligare 2 val:

  • Val 1, för dig som vill felanmäla hjälpmedel eller har frågor på redan felanmält hjälpmedel
  • Val 2, övriga frågor 


Val 2
Förskrivare/beställare
Efter val 2  kommer du att få ytterligare 7 val:

Du kan även maila in din fråga till E-postadress

-Val 0
Grundutrustning
Frågor som rör beställning av grundutrustning

-Val 1
Leverans Kundorder
Frågor som avser lagersaldo på tillgängliga artiklar, kundorder,hämtorder, lagerpåfyllnad
till bufferförråd, turbilstider, makulering av kundorder och hämtorder, byte av
mottagare av hygienhjälpmedel mellan sammanboende

-Val 2 
Teknisk support på hjälpmedel
Tillhandahåller teknisk support avseende underhåll och teknisk rådgivning för hjälpmedelsprodukter.

-Val 3
Hjälpmedelskonsulent, Information och vägledning kring hjälpmedel
Efter val 3 kommer du att få ytterligare 2 val: 

  • Val 1, Information och vägledning som berör manuella rullstolar, rygg- och sittdynor.
  • Val 2Information och vägledning som berör övriga produktområden.

Via valen tillhandahålls information och vägledning i allmänna frågor om hjälpmedel som inte rör specifik patient.
Vid patient specifika frågor hänvisas till konsultation via arbetsorder som registreras i webSESAM.
För patientens säkerhet är det viktigt för hjälpmedelscentralen att veta när frågeställningen gäller en specifik patient

-Val 4
webSESAM support

Frågor som handlar om hur man använder programmet, ansökan/frågor kring behörighet, användar-ID och lösenord till webSESAM

  • Val 1, frågor för inloggning, lösenord, behörigheter
  • Val 2, övriga frågor om webSESAM systemet

 -Val 5
Fakturafrågor
Kundfakturafrågor som avser fakturering av hjälpmedel, restvärde, svinnrapporter. Manuella kundorder som avser asylsökande, skyddad ID, vistas i sverige utan tillstånd, EU medborgare mm. Flyttärenden, byte av betalare, övriga ekonomiska ärenden

-Val 9
Övriga ärenden
Ärenden från privatpersoner/hjälpmedelsanvändare men också samtal där aktivt knappval inte är gjort

Senast uppdaterad: 2017-10-19 13:36