Behöver du hjälp?

Webb-EDI är en webbaserad tjänst där du som leverantör ska kunna hantera elektronisk handel med Västra Götalandsregionen enligt SFTI-standard. Tjänsten tillhandahålls och supporteras av eBuilder. Det enda som behövs för att kunna använda Webb-EDI är en förbindelse över internet och webbläsaren Internet Explorer eller andra moderna webbläsare.

Webb-EDI fungerar som en elektronisk brevlåda där du som leverantör hämtar ut dina order, ordererkänner och skapar elektroniska fakturor. Det är enkelt att ta emot en order och det är enkelt att skicka faktura (endast knappa in fakturanummer). När Västra Götalandsregionen skickar en beställning kommer Webb-EDI-tjänsten skicka en notifiering till dig som leverantör via e-post.

Hur gör jag för att ansluta mig mot Webb-EDI?
När du tecknat avtal med Västra Götalandsregionen är det vanligaste anslutningssättet Webb-EDI. Efter att ifylld blankett med leverantörsuppgifter kommit in till leverantörssupporten kontaktar vi dig via e-post med en länk till eBuilders leverantörsportal.

Fyll i de efterfrågade uppgifterna och registrera ett lösenord för Webb-EDI:n. Inloggningsuppgifter till Nationell katalog för produkter och avtal kommer att skickas till er e-handelskontakt.  

OBS! En förutsättning för att få inloggningsuppgifter är att du har produkter registrerade hos Västra Götalandsregionen.

Logga in i WebEDI

Kontaktuppgifter systemleverantören eBuilder

E-postadress

Telefon 010-4410015 knappval 1.

En kreditfaktura går att skapa i Webb-EDI om hela debetfakturan krediteras, en ny debetfaktura kan då skapas för leveransen.

Behöver du hjälp för att skapa en kreditfaktura - kontakta supporten

Kontaktuppgifter systemleverantören eBuilder

E-postadress

Telefon 010-4410015 knappval 1.

För dig med ett affärssystem som redan ha de funktioner som krävs för elektronisk handel enligt den affärsprocess som du har valt. Du som vill diskutera Full EDI, kontakta eBuilder.

Kontaktuppgifter systemleverantören eBuilder

E-postadress

Telefon 010-4410015 knappval 1.

Support

Kontakta oss

Telefon

Vi hjälper dig med frågor kring bland annat:

  • Beställning
  • Fakturor
  • Leverans
  • Reklamation
  • Rådgivning
  • Teknisk support som rör Marknadsplatsen
  • Utbildningar och dialogmöten

Knappval

1 - Sisjödepån

2 - Rådgivning avtal och produkter

3 - Systemsupport

4 - Faktura

Betalning

E-postadress

Telefon 010-4410015 knappval 3

Teknisk anslutning Marknadsplatsen

Kontaktuppgifter systemleverantören eBuilder

E-postadress

Telefon 010-4410015 knappval 1.

 

Frågor om E-faktura för Marknadsplatsfaktura

010 - 441 00 15

Öppettider
Mån-fre 08:00-16:00*Lunchstängt 12:00-13:00

*Dag före helgdag stänger supporten kl 12.00

Frågor gällande teknisk anslutning, välj knappval 1 

Frågor eller tekniska problem med att sända e-faktura eller ansluta sig som leverantör

http://ebuilderinkop.se/supplier-connection/

GLN-adresser för elektronisk faktura

Frågor gällande fakturor och betalningar - välj knappval 3 

E-postadress

010 - 441 00 15

Öppettider
Mån-fre 08:00-16:00*Lunchstängt 12:00-13:00

*Dag före helgdag stänger supporten kl 12.00

Pappersfaktura

Pappersfakturor som inte avser handel i Marknadsplatsen ska skickas till den beställande förvaltningens FE-adress. Fakturan måste alltid innehålla ett beställarid.
För vidare information om FE adress och beställarid välj förvaltning.

E-postadresser, underlag och fler kontaktuppgifter

 

E-faktura

Har du som leverantör frågor gällande E-faktura (EJ Marknadsplatsen), behöver uppgift om GLN-adresser, vill ansluta dig som leverantör eller problem med teknisk anslutning.

Kontakta vår support via mail till 

 

 

Fakturafrågor

010-4410200
Knappval 4 och 2

 

Frågor om e-faktura övriga beställningar:

Egna texter och länk
guider dokument manualer
Koncernkontorets guider

Senast uppdaterad: 2017-10-18 12:36