Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds av din webbläsare som exempelvis Internet Explorer 11. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Post och paket

Brevinkast för in- och utgående post finns bakom receptionen. Här hittar du även ett urval av kuvert för intern- och extern post. 

Etiketter för porto, samt adressetiketter för märkning av paket, REK och andra försändelser kan du få hos receptionen. Här kan du också be att få exemplevis vadderade kuvert. Om ni planerar ett större utskick är vi tacksamma om ni meddelar receptionen detta åtminstone senast onsdag veckan innan, så att vi hinner säkerställa att det finns tillräckligt med kuvert och liknande för er.

Inkommande post sorteras i bokstavsordning på efternamnet. Du som har dubbla efternamn får behörighet till postfack/-mapp för båda namnen (detta eftersom det inte kan garanteras hur din post placeras i postmappar som andra har tillgång till, eller vilket efternamn avsändaren väljer att skriva)

Du får ett e-postmeddelande från Arbetsplatsservice när du har post att hämta. Det kan vara ett eller flera brev. Hämta din post snarast när du fått e-postmeddelandet.

  • Undantag: Västtrafiks medarbetare har annan posthantering.

Utgående post skickas iväg till postterminalen kl 15:00.

Du får också e-postmeddelande om du har paket eller annan försändelse, exempelvis REK eller SIM-kort, att hämta. Paketen hämtar du ut i receptionen över disk. Det går också bra att be en kollega, som kvitterar ut försändelsen mot sitt VGR-ID. Tänk på att ha med ditt eTjänstekort för legitimering.

Senast uppdaterad: 2022-11-02 10:51