Kundfaktura
Nyhetsinfo:
OBS! Använd inga mallar skapade före 2023 vid månadsfakturering i Barium. Dessa fungerar inte i den nya versionen av systemet.
Ni kan alltid nå oss på kundfaktura@vgregion.se
Aktuell information
Ny politisk organisation:
Regionfullmäktige har beslutat om en ny politisk organisation från och med 1 januari 2023. Det innebär att 11 nya förvaltningar skapas samtidigt som 10 tidigare förvaltningar stängs vid årsskiftet. Detta påverkar framför allt er som skapar kundfakturaunderlag till Hälso- och sjukvårdsstyrelsen samt de olika Hälso- och sjukvårdsnämnderna som alla får nya kundnummer. Underlag för 2022 avseende de gamla kundnumren ska vara Kundfaktura tillhanda senast 2023-01-03 kl. 17.00. Efter 2023-01-05 kommer de gamla kundnumren vara passiva och eventuella underlag kommer återsändas. Nedan finns förteckning över nya och gamla kundnummer som ni behöver lägga till/avsluta i era system för fakturering.
Digitala kundfakturaunderlag och utbetalningsorder till privatperson
Information för dig som är kund eller medarbetare och har frågor om fakturor från Västra Götalandsregionen.
Kundregistergrupp
From 2022-12-01 har Din Vårdcentral i Lerum (org. 556880-0410) nya ägare, Praktikertjänst AB (org. 5560772419)
Detta innebär att Din Vårdcentral i Lerum nu heter Praktikertjänst Lerums vårdcentral och får nytt kundnummer.
För er som använder ett regiongemensamt kundnummer för Din Vårdcentral i Lerum ska från med i dag använda 2000222.
För er som använder ett orgbet/kundnummer via RO ska från och med i dag använda 157474.
Från och med 2022-11-01 har Scanloc Healthcare AB (556758-3983) verksamhet överlåtits till Capio Medocular AB (556259-9430)
Detta innebär att Scanloc Healthcare nu får samma kundnummer som Capio Medocular AB.
För er som använder ett regiongemensamt kundnummer för Scanloc Healthcare så ska ni från och med i dag använda 2000255.
För er som använder ett orgbet/kundnummer via RO ska från och med i dag använda 116206.
Nytt Regiongemensamt kundregister.
8 mars 2021 infördes ett regiongemensamt kundregister i Raindance. Detta innebär att nya kundnummer kommer ersätta tidigare kundnummer. Införandet sker löpande under 2021-2022 med utrullning förvaltningsvis. All hantering av kundupplägg/ändringar kommer ske av en kundregistergrupp inom Ekonomiservice.
För mer info se: Regiongemensamt kundregister
Vid frågor kontakta: kundregister.rdvgr@vgregion.se