Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Faktura gällande hjälpmedel

Alla beställningar som inkommer från inkop.hmf@vgregion.se samt sesam.lmn@vgregion.se är SESAM-beställningar och ska sändas till VGR enligt följande instruktioner och till de GLN-adresser som framgår i förteckningen nedan.

För hjälpmedelsfakturor finns ett unikt Beställar-ID per förvaltning Ni ska ange.
Beställar-ID anges som referens i referensfältet utan övrig text då detta är en automatiserad process. Text likt "Beställar-ID" får inte förekomma i referensen.

Hjälpmedelscentralen: 2300
Regionservice: 852111

Viktigt är även att ett korrekt ordernummer från beställningen följer med vid fakturering.

Från den 1 april 2019 är det lag på att alla inköp i offentlig sektor ska faktureras med elektronisk faktura (e-faktura) enligt en ny europeisk standard. Det finns ett antal undantag då lagen inte ska tillämpas, bland annat i de fall då e-faktura skulle innebära en risk för att röja uppgifter som omfattas av sekretess eller i övrigt skada säkerhetskänslig verksamhet

Unika faktureringsadresser
Varje förvaltning inom Västra Götalandsregionen har en egen reskontra och därmed en egen GLN-adress för fakturering. Det är detta GLN ni uppger vid fakturering till VGR.

GLN-Adresser och Peppol-id - SESAM

Hjälpmedelcentralen
GLN: 7350003379911
Peppol-ID:0088: 7350003379911

Regionservice
GLN: 7350003379782
Peppol-ID: 0088:7350003379782

Hjälpmedel, webSESAM

Senast uppdaterad: 2022-04-04 13:37