Fakturaadresser till och med 24/2

Du som leverantör har elektroniskt mottaget en order med ett ordernummer som börjar på OR.

Order som inkommer elektroniskt från Marknadsplatsen ska i första hand faktureras elektroniskt i Marknadsplatsen. Marknadsplatsen har alternativ och lösningar för att ta emot elektronisk faktura genom Van-operatör, WebEdi eller FullEdi.

Faktura ska skickas till den beställande förvaltningens GLN-adress eller registreras via Webbportal för Marknadsplatsen. Information om GLN-adresser och teknisk anslutning erhålls av systemleverantören eBuilder.

Krav på faktura i Marknadsplatsen

Leverantörens originalfaktura ska vara ställd till fakturaadress nedan, och alltid innehålla orderns nummer, OR följt av 8-9 siffror.

Fakturaadress som ska användas vid avtal om att skicka pappersfaktura:

”Beställande förvaltning, t.ex Sahlgrenska Universitetssjukhuset”
E-handelskontoret, Ekonomiservice

Regionens Hus
542 87 Mariestad

 

Observera att fakturan alltid ska märkas upp med OR-nummer.
Vid uteblivet eller felaktigt OR-nummer kommer fakturan bestridas p.g.a otillräcklig information.

Kontaktuppgifter som ska användas vid frågor om fakturor inom Marknadsplatsen eHandel:

Fråga om

Betalning

 

Teknisk anslutning eFaktura

Kontaktuppgifter systemleverantören eBuilder

customer.support@ebuilder.com

Telefon 010-4410015 knappval 1.

 

En kreditfaktura går att skapa i Webb-EDI om hela debetfakturan krediteras, en ny debetfaktura kan då skapas för leveransen.

Behöver du hjälp för att skapa en kreditfaktura - kontakta supporten

Kontaktuppgifter systemleverantören eBuilder

customer.support@ebuilder.com

Telefon 010-4410015 knappval 1.

Webb-EDI är en webbaserad tjänst där du som leverantör ska kunna hantera elektronisk handel med Västra Götalandsregionen enligt SFTI-standard. Tjänsten tillhandahålls och supporteras av eBuilder. Det enda som behövs för att kunna använda Webb-EDI är en förbindelse över internet och webbläsaren Internet Explorer eller andra moderna webbläsare.

Webb-EDI fungerar som en elektronisk brevlåda där du som leverantör hämtar ut dina order, ordererkänner och skapar elektroniska fakturor. Det är enkelt att ta emot en order och det är enkelt att skicka faktura (endast knappa in fakturanummer). När Västra Götalandsregionen skickar en beställning kommer Webb-EDI-tjänsten skicka en notifiering till dig som leverantör via e-post.

Hur gör jag för att ansluta mig mot Webb-EDI?
När du tecknat avtal med Västra Götalandsregionen är det vanligaste anslutningssättet Webb-EDI. Efter att ifylld blankett med leverantörsuppgifter kommit in till leverantörssupporten kontaktar vi dig via e-post med en länk till eBuilders leverantörsportal.

Fyll i de efterfrågade uppgifterna och registrera ett lösenord för Webb-EDI:n. Inloggningsuppgifter till Nationell katalog för produkter och avtal kommer att skickas till er e-handelskontakt.  

OBS! En förutsättning för att få inloggningsuppgifter är att du har produkter registrerade hos Västra Götalandsregionen.

Logga in i WebEDI

Kontaktuppgifter systemleverantören eBuilder

customer.support@ebuilder.com

Telefon 010-4410015 knappval 1.

Fakturan ska innehålla uppgifter om F-skattsedel, moms, organisationsnummer,  bankgiro/plusgiro/kontonummer, företagets namn, adress, telefonnummer, fakturanummer, datum, vad fakturan gäller och patientens namn. Avgifter för fakturering utgår inte.

Information till salonger gällande peruker, ögonfransar och medicinsk tatuering

Kopia på rekvisition ska bifogas fakturan.

Fakturaadress:

Västra Götalandsregionen, Regionservice
Bestid. 7911801
FE 963
405 83 GÖTEBORG

Du som leverantör har mottagit en order via telefon, mail, fax eller direktupphandling (EJ Marknadsplatsen)

Krav på faktura

Fakturan ska innehålla ett beställar-id som lämnas av beställaren. Namn på beställare godkänns inte som referens, eftersom regionen har många anställda med samma namn.
Krav på innehåll i faktura 

Fakturan ska skickas till den beställande förvaltningens FE-adress
För vidare information om e-postadresser och kontaktuppgifter, välj den beställande förvaltningen nedan. 

E-postadresser för frågor om fakturor, betalningar (EJ Marknadsplatsen)

Support

Frågor om faktura

Kontakta oss

Telefon

Raindance
Knappval 1-4-1 (för VGR-anställda samt frågor gällande kundfaktura)
Knappval 2-2 (för leverantörer)

Måndag-torsdag 08:00-16:00
Fredag 08:00 - 15:00
Lunchstängt 12:00 -13:00
Dag före helgdag stänger supporten för 12:00

Senast uppdaterad: 2019-01-10 14:02