Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds av din webbläsare som exempelvis Internet Explorer 11. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

60 pl Förmaket

Konferensbokning

Måndag - fredag kl 08:00 - 12:00 samt 13:00 - 16:00
Telefonnummer: 031-342 10 60

Teknisk support

Måndag - fredag kl 07:15 - 16:00
Telefonnummer: 0736-60 15 53

Informationen Sahlgrenska sjukhuset

Besöksadress:
Blå Stråket 5. 413 45 Göteborg

Måndag - fredag kl 07:15 - 16:30
Telefonnummer: 031-342 98 36 och 031-342 98 25


Blå stråket 5, mellan målpunkt H och L (en trappa upp)

Hiss finns i anslutning av foajé med ingång i uppgång K, till höger om foajé på nedre plan. 

Biosittning - 60 platser

U-sittning - Ej möjligt

Skolsittning - Ej möjligt

Anmärkning - Trappstegsaula. Modern lokal. Foajé utanför lokalen.

Pris - Heldag: VGR 2000 Kr , SU ingen avgift 

Öppning/lås/larm - Lokalen är låst och larmad. Tillträdeskort kvitteras ut samt återlämnas i Informationen, Huvudentrén, SU/Sahlgrenska, telefon 031-3429836. Öppet mån-fre kl 07.30-17.00. 
Hissåtkomst: Hiss till lokalen finns via Klinisk Kemi Paviljong 8 (porten fiinns två dörrar bortanför foajédörren till Hjärtats aula mot uppgång L). Passerkortet som kvitteras ut till lokalen har behörighet till dom två dörrarna som ger tillträde till hissen.

Utrustning - Dator, Högtalare, Projektor, Styrpanel, Whiteboard, 2 Myggor, Videokonferens

Larminstruktioner

Vägbeskrivning

Utrustningsmanual

Cateringleverantör på Sahlgrenska- och Östra sjukhuset är Restaurang Gastronomen.

Cateringservice 

I de fall catering har hämtats av kund själv, måste matrester och övrigt material bortforslas efter avslutad bokning. I förekommande fall debiterar vi kunden för extrastäd.

Felanmälan för Sahlgrenska Universitetets konferensrum

Vi tar emot felanmälan under kontorstid kl 08.00-12.00 samt 13.00-16.00 på telefonummer 031 - 342 10 60.

  • Vänligen ange sjukhus och lokal samt bifoga en beskrivning av felet.
  • Vi återkopplar till Dig så fort vi kan, därför ber vi Dig att också uppge namn och telefonnummer.
  • Om det gäller AV/IT-utrustning kan vi i vissa fall lämna telefonsupport eller förmedla ärendet vidare till VGR IT Service Center.
  • Kvällstid har vi tyvärr ingen support eller service på AV-utrustning.
    Vid akuta fel av fastighetskaraktär under övrig tid hänvisas till Västfastigheters jour på respektive sjukhus.

Västfastigheters jour

Frågor, synpunkter eller förslag kontakta

Helena Olsson helena.e.olsson@vgregion.se
0736-60 15 15. 

Senast uppdaterad: 2022-03-17 10:41