Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds av din webbläsare som exempelvis Internet Explorer 11. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Regionservice hjälper dig med digitala och fysiska event- och konferenstjänster. Vi skräddarsyr möten och event utifrån dina behov och rådande förutsättningar.
Vi har stor kunskap om regionens verksamheter och många års erfarenhet av att arbeta med event, konferenser, kongresser och mässor. Vårt mål är att underlätta ditt arbete i alla steg; före, under och efter arrangemanget.
Idag finns goda möjligheter att genomföra större möten och mässor digitalt. Vi kan hjälpa till med helt digitala events samt så kallade hybridmöten, där det både är deltagare på plats och på distans.
Projektkoordinering och ekonomi
Mötescoaching före, under och efter eventet
Koordinering mellan intressenter
Budget, uppföljning och hantering av fakturor
Administration av program, inköp och bokning
Hjälp och hantering med inköp, exempelvis giveaways
Bokning av lokal, logi, transporter, teknik, förtäring, talare m.m.
Abstracthantering
Anmälningshantering och kommunikation
Registreringslänk och mötesapp (VGR möten)
Deltagaravgifter och deltagarstatistik
Koordinering och administration av kommunikationsmaterial och -tjänster
Information till deltagare och talare inför mötet
Teknik och teknisk support
Bistår med kamerautrustning, mikrofon, bildmixer m.m.
Producenter, ljudtekniker, ljussättning etc
Film och livestreaming
Hantering av digitala grupprum
Stöd under genomförande
Hjälp med registrering av deltagare
Moderering
Koordinering och information på plats under mötet
Utvärdering
Intern utvärdering med kund
Deltagarutvärdering
Vi skräddarsyr alltid en lösning efter dina unika behov. Här ser du exempel på lösningar och ungefärliga priser.
LILLA PAKETET
Sändning 1-2 timmar + genrep
Upp till 2 personer samtidigt på scen
1 tekniker
I vår egen studio
PPT
Pris cirka: 8 000 kr Om du önskar textning kan vi även vara behjälpliga med det. Kostnad cirka 5 000 kr per timme filmmaterial.
Lilla paketet är en enkel sändning med proffsig framtoning. En producent/tekniker stämmer av upplägget med er och sköter all teknik under körningen. Vi är i vår egen studio med 1-2 kameror och som stöd har ni er powerpoint. Ni kan vara flera som föreläser, men max 2 personer samtidigt.
MELLANPAKETET
Sändning 3-4 timmar + genrep
Upp till 4 personer samtidigt på scen och möjlighet till talare på distans
1-2 tekniker
I vår egen studio
Koordinator
Inspelning
PPT + Videouppspelning
Enklare redigering
Pris cirka: 32 000 kr Om du önskar textning kan vi även vara behjälpliga med det. Kostnad cirka 5 000 kr per timme filmmaterial.
Mellanpaketet är lite större sändning. Här kan ni vara upp till 4 personer samtidigt, ha videouppspelning och powerpoint. Vi är i vår studio med 3 kameror och 3 tekniker som kör sändningen. Här får ni även hjälp med bland annat deltagarhantering och informationsutskickav våra konferenskoordinatorer.
STORA PAKETET
Sändning 3-4 timmar + genrep
Upp till 8 personer samtidigt på scen och möjlighet till talare på distans
4 tekniker
Lokal anpassad för hybridmöte
Koordinator
Inspelning
PPT + Videouppspelning
Enklare redigering
Hybridmöte (deltagare kan ställa frågor live oavsett digitalt eller fysiskt)
Pris cirka: 62 000 kr + lokalkostnad Om du önskar textning kan vi även vara behjälpliga med det. Kostnad cirka 5 000 kr per timme filmmaterial.
Hybridsändning med publik både på plats och på distans är den mest avancerade sändningsformen och kräver noggrannare planering och strukturering. Här behövs större lokal och mer teknik.