Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Ny Event- och konferenstjänster

Regionservice hjälper dig med digitala och fysiska event- och konferenstjänster. Vi skräddarsyr möten och event utifrån dina behov och rådande förutsättningar.

Vi har stor kunskap om regionens verksamheter och många års erfarenhet av att arbeta med event, konferenser, kongresser och mässor. Vårt mål är att underlätta ditt arbete i alla steg; före, under och efter arrangemanget.
Idag finns goda möjligheter att genomföra större möten och mässor digitalt. Vi kan hjälpa till med helt digitala events samt så kallade hybridmöten, där det både är deltagare på plats och på distans.

LILLA PAKETET

Ex: Möte/utbildning/event för 20-100 pers, 2-3 tim sändning, 1-2 talare. Viss tvåvägskommunikation/interaktion. Ev behov av bikupor/gruppdiskussioner

  • Möteskoordinering (mötescoaching, inbjudan, info, skapa länk(ar) för sändning, utvärdering)
  • Kort genrep/genomgång ca 1h
  • Moderering/teknisk support vid sändning av konferenskoordinator

Förutsätter: Kunden har tillgång till egen lokal/utrustning (inget behov av extra utrustning dvs sändning via egen webkamera och mikrofon/headset)

Ca.pris:7000 kr :- ex moms

MELLAN PAKETET

Ex: Möte/event för 101-350 pers, 2-3 tim sändning, flera talare. Mestadels envägskommunikation. Ev interaktion t ex via Menti.

  • Möteskoordinator, ansvarig för mötescoaching, inbjudan, info, skapa länk(ar) för sändning, utvärdering.
  • Genrep ca 1h
  • Moderering
  • Mediaproducent, ansvarig för utrustning och tekniskt genomförande.
  • En kamera, bildmixer och mikrofon/mygga.

Förutsätter: Kunden har tillgång till egen lokal.

 

Ca.pris: 27000 :- ex moms

STORA PAKETET

Exempelvis ett möte/event med envägskommunikation för >350 pers, 2-3 tim sändning. Liten eller ingen interaktion.

  • Möteskoordinator, ansvarig för mötescoaching, inbjudan, info, skapa länk(ar) för sändning, utvärdering
  • Genrep ca 2h
  • Moderering
  • Inbäddning av material
  • Medieproducent, ansvarig för utrustning och tekniskt genomförande.
  • Enkel ljussättning
  • Två kameror, bildmixer och mikrofon/mygga
     

Förutsätter: Kunden har tillgång till egen lokal, Teams live event – rekommendation med trådat internet. Beroende på event behövs även ljudtekniker.

 

Ca.pris: 72000:- ex moms

 

Rätt text ska in här

Rätt text ska in här

Rätt text ska in här

Projektkoordinering och ekonomi

  • Mötescoaching före, under och efter eventet
  • Koordinering mellan intressenter
  • Budget, uppföljning och hantering av fakturor

Administration av program, inköp och bokning

  • Hjälp och hantering med inköp, exempelvis giveaways
  • Bokning av lokal, logi, transporter, teknik, förtäring, talare m.m.
  • Abstracthantering

Anmälningshantering och kommunikation

  • Registreringslänk och mötesapp (VGR möten)
  • Deltagaravgifter och deltagarstatistik
  • Kommunikationsstöd i exempelvis webb, trycksaker, grafisk profil
  • Information till deltagare och talare inför mötet

Teknik och teknisk support

  • Bistår med kamerautrustning, mikrofon, bildmixer m.m.
  • Producenter, ljudtekniker, ljussättning etc
  • Film och livestreaming
  • Hantering av digitala grupprum

Stöd och support under genomförande

  • Hjälp med registrering av deltagare
  • Moderering
  • Koordinering och information på plats under mötet

Utvärdering

  • Intern utvärdering med kund
  • Deltagarutvärdering
Senast uppdaterad: 2021-02-18 11:50