Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Ny Event- och konferenstjänster

Regionservice hjälper dig med digitala och fysiska event- och konferenstjänster. Vi skräddarsyr möten och event utifrån dina behov och rådande förutsättningar.

Vi har stor kunskap om regionens verksamheter och många års erfarenhet av att arbeta med event, konferenser, kongresser och mässor. Vårt mål är att underlätta ditt arbete i alla steg; före, under och efter arrangemanget.

Idag finns goda möjligheter att genomföra större möten och mässor digitalt. Vi kan hjälpa till med helt digitala events samt så kallade hybridmöten, där det både är deltagare på plats och på distans.

Projektkoordinering och ekonomi

  • Mötescoaching före, under och efter eventet
  • Koordinering mellan intressenter
  • Budget, uppföljning och hantering av fakturor

Administration av program, inköp och bokning

  • Hjälp och hantering med inköp, exempelvis giveaways
  • Bokning av lokal, logi, transporter, teknik, förtäring, talare m.m.
  • Abstracthantering

Anmälningshantering och kommunikation

  • Registreringslänk och mötesapp (VGR möten)
  • Deltagaravgifter och deltagarstatistik
  • Kommunikationsstöd i exempelvis webb, trycksaker, grafisk profil
  • Information till deltagare och talare inför mötet

Teknik och teknisk support

  • Bistår med kamerautrustning, mikrofon, bildmixer m.m.
  • Producenter, ljudtekniker, ljussättning etc
  • Film och livestreaming
  • Hantering av digitala grupprum

Stöd under genomförande

  • Hjälp med registrering av deltagare
  • Moderering
  • Koordinering och information på plats under mötet

Utvärdering

  • Intern utvärdering med kund
  • Deltagarutvärdering

Vi skräddarsyr alltid en lösning efter dina unika behov. Här ser du exempel på lösningar och ungefärliga priser.

LILLA PAKETET

Exempelvis möte/utbildning/event för 20-100 personer, 2-3 tim sändning och 1-2 talare. Viss tvåvägskommunikation samt eventuellt behov av bikupor/gruppdiskussioner.

  • Möteskoordinator som ansvarar för mötescoaching, inbjudan, info, skapa länk/länkar för sändning och utvärdering
  • Kort genrep/genomgång ca 1 tim
  • Moderering och teknisk support vid sändning bistås av möteskoordinator

Förutsätter: Kunden har tillgång till egen lokal/utrustning (inget behov av extra utrustning dvs sändning via egen webkamera och mikrofon/headset)

Ungefärligt pris:
7 000:- exkl. moms

MELLAN PAKETET

Exempelvis möte/event för 101-350 personer, 2-3 tim sändning och flera talare. Mestadels envägskommunikation med eventuell interaktion t.ex. via Menti.

  • Möteskoordinator som ansvarar för mötescoaching, inbjudan, info, skapa länk/länkar för sändning, utvärdering
  • Genrep ca 1 tim
  • Moderator
  • Mediaproducent och tekniker ansvarig för utrustning och tekniskt genomförande
  • En kamera, bildmixer och mikrofon/mygga

Förutsätter: Kunden har tillgång till egen lokal.

Ungefärligt pris:
30 000:- exkl. moms

STORA PAKETET

Exempelvis möte/event med envägskommunikation för fler än 350 personer, 2-3 tim sändning. Liten eller ingen interaktion.

  • Möteskoordinator som ansvarar för mötescoaching, inbjudan, info, skapa länk/länkar för sändning och utvärdering
  • Genrep ca 2 tim
  • Moderering
  • Inbäddning av material
  • Medieproducent och tekniker ansvarar för utrustning och tekniskt genomförande
  • Enkel ljussättning
  • Två kameror, bildmixer och mikrofon/mygga

Förutsätter: Kunden har tillgång till egen lokal.

Ungefärligt pris:
75 000:- exkl. moms

Profilbild av Åsa Björk

Åsa Björk

Chef Administrativ konsultservice & Event & Mötesservice
Ikon för telefonnummer
Telefonnummer
Senast uppdaterad: 2021-03-26 14:56