Patientfaktura
Aktuell information
Nu kan du få dina fakturor på e-faktura . Se information nedan.
Ni kan kontakta oss via 1177 e-tjänster om du har frågor om din faktura eller frikort.
https://e-tjanster.1177.se/mvk/login/login.xhtml
För interna användare : Se info längre ner på sidan, Klicka på bilden.
Regionservice, Ekonomiservice, Patientfaktura, hanterar faktureringen av de vårdtillfällen som ej kunnat betalas eller ej blivit betalda kontant.
Detta sker genom så kallad samlingsfaktura det vill säga patienten får en faktura per kalendermånad som innehåller alla vårdkontakter som uppstått månaden innan. Fakturan kan därför innehålla såväl besöksavgifter, ambulanstransporter, debitering för Särskild Näring etc.
Patienter eller privatpersoner kommer i kontakt med oss via:
Telefonnummer 010-441 04 00 eller via 1177, e-tjänster.
Telefontid kl 9.00-12.00 måndag till fredag.
Vi svarar på fakturarelaterade frågor, såsom betalningar och flytt av förfallodatum.
Patientfaktura
Telefon
Våra telefontider är måndag till fredag 09.00-12:00.
De första dagarna efter fakturautskicket som sker runt den
12:e varje månad är det extra hårt tryck på våra telefoner och det blir ofta
långa väntetider. Om man väntar ca 5 dagar så är det lättare att komma fram till
oss.
Det går även bra att skriva dina frågor till oss via 1177 e-tjänster om du har frågor om din faktura eller frikort.
https://e-tjanster.1177.se/mvk/xhtmllogin/login.
Postadress
Patientfaktura