Patientfaktura
Aktuell information
Information om e-frikort för privata vårdgivare:
Vi kommer att upphöra med support gällande registering och frågor om e-frikort och besök.
Besök den här sidan för att ansluta er eller söka svar på frågor:
eFrikort – digitalt högkostnadsskydd - Vårdgivarwebben Västra Götalandsregionen (vgregion.se)
Jobbar du inom Västra Götalandsregionen?
Information till dig som jobbar inom Västra Götalandsregionen (VGR) hittar du längst ner på den här sidan. Klicka på rubriken "patientfaktura för interna användare".
Patientfaktura hanterar faktureringen av vårdtillfällen som du som patient inte betalat till exempel när du besökte en vårdcentral eller sjukhus.
Du får en faktura för senaste kalendermånaden. Fakturan innehåller alla vårdkontakter som du haft den månaden. Fakturan kan innehålla besöksavgifter, ambulanstransporter, debitering för Särskild Näring med mera.
Kontakta oss
Du som är patient eller privatperson kan kontakta oss via:
-
Telefonnummer 010-441 04 00 Telefontid kl 9.00-12.00 måndag till fredag. Vi svarar frågor, såsom betalningar och flytt av förfallodatum.
-
Dina E-tjänster på 1177.se.
Patientfaktura
Telefon
Våra telefontider är måndag till fredag 09.00-12:00.
De första dagarna efter fakturautskicket som sker runt den
12:e varje månad är det extra hårt tryck på våra telefoner och det blir ofta
långa väntetider. Om man väntar ca 5 dagar så är det lättare att komma fram till
oss.
Det går även bra att skriva dina frågor till oss via 1177 e-tjänster om du har frågor om din faktura eller frikort.
https://e-tjanster.1177.se/mvk/xhtmllogin/login.
Postadress
Patientfaktura