Vanliga frågor och svar

Telefonnummer inom VGR:s intranät -- vem gör vad?

  • Telefoniservice ändrar samtliga uppgifter i Vision 80/20 (Telefonkatalogen). Allt från namn och nummer till adresser och telefontider.
  • Även alla telefonnummer i KiV/intranät ändras och uppdateras av Telefoniservice.
  • Andra personuppgifter i KiV/intranät --såsom namn, mailadress, ansvarsnummer etc-- ändras av KIV-administratör, ej av Telefoniservice.
  • Har man inget eget tilldelat telefonnummer ärver man sin enhets nummer.
  • Enhetsnummer går inte att ändra på enskilda personer. Däremot går det att ta bort/dölja enhetens nummer på ens egna profil. Alla inom samma enhet har alltid samma enhetsnummer.
  • Ska enhetsnumret ändras ska detta anmälas av ansvarig på enheten.
  • Växelnummer går inte att ta bort eller dölja.
  • Nummer till privata vårdgivare ändras av KIV-administratör, ej av Telefoniservice.
  • Ändringar till Telefoniservice anmäls med fördel via vårt ändringsformulär, alternativt mailas till telefoniservice.vgr@vgregion.se