Fler hembesök ökar behovet av bilar

Uppdaterad:
Publicerad:

När Närhälsan var i behov av fler tjänstefordon för hembesök vid kontroller och provtagning, var Regionens fordon inom Regionservice snabba med att ordna fram totalt 40 bilar.

Bilbrist hos Närhälsan med anledning av covid-19

Närhälsan identifierade snabbt ett ökat behov av tjänstebilar för att kunna genomföra fler hembesök, framför allt hos patienter över 70 år. Genom ett nära samarbete och snabbt agerande från Regionens fordon kunde Närhälsan ta emot uppåt 40 bilar på kort tid.

– Vi är alla så imponerade och tacksam för allt som krävts för att hämta in och köra ut bilarna, och att det har kunnat ske på så kort tid, säger Anne-Marie Bäckström, miljösamordnare från Närhälsan.

Arbetet hos Regionens fordon fortsätter

Tord Svensson, servicechef för Regionens fordon inom Regionservice, meddelar att de har 7 bilar kvar att leverera utav de 40 efterfrågade bilarna.

– Jag vill lyfta fram min personal, med Marie Strand Cervin i spetsen, som tillsammans med mig samordnat detta projekt, hämtat bilar från olika bilpooler i regionen samt kört ut dessa bilar till Närhälsans olika verksamheter, säger Tord Svensson.