Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Vad gör en administrativ koordinator?

Publicerad:

Therese Hansson arbetar sedan september 2018 som administrativ koordinator hos Konsulttjänster inom Regionservice. Hon beskriver sitt arbete som varierande och utvecklande.

Du arbetar som administrativ koordinator, vad gör man då?

Som koordinator arbetar jag med olika kunder inom hela Västra Götalandsregionen, mitt uppdrag är att ge stöd till både chefer och medarbetare. Just nu har jag uppdrag hos tre olika kunder inom VGR. 

Vad har du för arbetsuppgifter?

Jag bygger hemsidor, jobbar med olika IT-system som exempelvis SharePoint och beställer olika behörigheter. Utöver det ger jag övrigt administrativt stöd till chefer och medarbetare gällande administration kring utbildningar, möten, bokningar, beställningar, fakturering med mera.

Vad har du för bakgrund?

Jag är, tro det eller ej, utbildad förskollärare. Jobbade dock bara som det under ett halvår, sen fick jag ett erbjudande från Preem om att jobba som administratör för ett större projekt. Jag tog det jobbet och fick senare fast anställning och jobbade där fram till 2013. Efter det började jag jobba på Göteborgs stad som administratör och där blev jag kvar i fem år.

Varför valde du att söka dig till Regionservice?

Jag kände att det var dags att söka sig vidare från Göteborgs stad. Det var en del omorganisationer där som gjorde att jag kände att jag ville ta mig vidare mot nya utmaningar.

Vad är det bästa med ditt jobb?

Att jag har utmanande och varierande arbetsuppgifter som gör att jag lär mig nya saker och utvecklas i princip varje dag. Sen trivs jag så bra på Regionservice och med mina kollegor, och att vi har en toppenchef gör inte saken sämre. Har även riktigt bra kunder och har fått en bra relation även till dem.

Publicerad: