Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Tack för bra samarbete

Ett väldigt speciellt och utmanande år är snart slut. Som för de flesta andra i VGR har pandemin stor påverkan på även Regionservice verksamheter. Men medarbetare berättar också att arbetet under pandemin har lett till ett förbättrat samarbete och det är något vi ska vara noga med att bygga vidare på.

Precis som för de flesta andra i VGR har pandemin stor påverkan på Regionservice verksamheter. Många av våra medarbetare har under året fått nya eller förändrade arbetsuppgifter, ändrat sina rutiner och ofta behövt göra en stor extra ansträngning för att stötta era verksamheter och fortsätta göra livsviktig vård möjlig. Jag är både imponerad och stolt över den expertisen och vilja Regionservice medarbetare visat upp.

Många medarbetare berättar att arbetet under pandemin har lett till ett förbättrat samarbete med de verksamheter och förvaltningar vi finns till för. Det är något vi ska vara noga med att bygga vidare på. Framtidens vårdinformationsmiljö, omställningen av vården, tillgängligheten till vård och inte minst det fortsatta arbetet med pandemin kräver ett än mer sammanhållet VGR.

Regionservice finns över hela regionen och vi ska arbeta ännu hårdare för en än mer sammanhållen serviceverksamhet och ytterligare fler och mer standardiserade tjänster. Ett bra exempel är breddinförandet av de nya arbetssätten med materialförsörjning i vården - MiV 2.0 - som startar under 2021.

Jag är glad att jag fått förlängt uppdrag som t.f. servicedirektör fram till augusti 2021, så att jag får vara med och ta mig an dessa utmaningar tillsammans med er och medarbetarna på Regionservice.

God jul och gott nytt år önskar Regionservice!

Jan Eriksson, tf. servicedirektör

 

  • Fotograf: Regionservice

    Uppgiftsväxling ingår numera i NU-sjukvårdens ”nya normala”. Tillsammans med Regionservice fortsätter arbetet med att förbättra kvalitet och effektivitet i servicetjänsterna.

  • Fotograf: -

    Regionservice måltidsverksamhet gör det nu enklare för patienter och restauranggäster att välja klimatsmart genom att märka de rätter på menyn som har lägst klimatavtryck med ett grönt löv.

  • Fotograf: Regionservice

    Med 110 anställda på tre kontor ser Löneservice tillsammans med kunderna till att rätt lön och rätt pension betalas ut i rätt tid.

  • Fotograf: Catharina Fyrberg, Regionservice

    Ett väldigt speciellt och utmanande år är snart slut. Som för de flesta andra i VGR har pandemin stor påverkan på även Regionservice verksamheter. Men medarbetare berättar också att arbetet under pandemin har lett till ett förbättrat samarbete och det är något vi ska vara noga med att bygga vidare på.

  • Fotograf: Regionservice

    Från och med årsskiftet kommer VGR Konferenscentrum att lämna bokningssystemet Sambo. För att boka din konferens – kontakta konferensbokningen.

  • Fotograf: Regionservice

    Under hösten lanserades nya webbsidor för Konsulttjänster och Konferenscentrum på Regionservice Servicewebb.

  • Fotograf: Regionservice

    Den 1 mars i år begränsades utbudet av upphandlade kontorsartiklar i leverantörens produktkatalog från cirka 7000-8000 artiklar till cirka 500 artiklar.

  • Fotograf: Regionservice

    På grund av pandemin så ställde Hjälpmedelscentralen om och höll sin första digitala mässa den 18 och 19 november. Vårdtagare och leverantörer möttes virtuellt.

Senast uppdaterad: 2020-12-17 11:38