Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds av din webbläsare som exempelvis Internet Explorer 11. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.

Gå direkt till huvudinnehållet

Löneservice fixar lönen och pensionen

Med 110 anställda på tre kontor ser Löneservice tillsammans med kunderna till att rätt lön och rätt pension betalas ut i rätt tid.

- Många tror att det bara är en lönespecifikation som ska skickas ut, men det ligger ett enormt arbete bakom, säger Katarina Trolled områdeschef för Löneservice.

I Skövde finns två löneteam placerade som hanterar cirka 16 000 löner varje månad och består av totalt 22 medarbetare.

- Varje löneteam består till största delen av lönekonsulter men där finns också två till tre systemadministratörer som ingår i löneteamet men samtidigt har ett separat uppdrag i vår specialistsupport. Samarbete och flexibilitet inom teamen är A och O då vårt mål är att ta hand om och lösa kundernas ärenden både på ett effektivt sätt och med hög kvalitet, säger Lotta Broman.

Malin Odnell lönekonsult, arbetar med att ge service och konsultativt stöd åt Regionservice kunder så som chefer, heromarapportörer och medarbetare. Arbetsuppgifterna består bland annat av:

  • Support via telefon och mejl i schema-, lön- och avtalsfrågor gällande lön
  • Registrering och kvalitetskontroller
  • Upprätta anställningsavtal och intyg
  • Utbildnings- och informationsinsatser

- Att arbeta som lönekonsult är en bred och varierande arbetsroll vilket gör jobbet extra spännande och utvecklande. Vissa dagar har man arbetsuppgifter som är mer administrativa och andra dagar handlar det om att ge stöd och service till våra kunder via telefon och e-post. Vi arbetar teambaserat och hjälps åt med alla våra arbetsuppgifter, säger Malin Odnell.

Jeanette Ulrikz, systemadministratör, arbetar med support och utbildning av lön- och personalsystemet Heroma. Hon arbetar såväl operativt som strategiskt med uppgifter som bland annat inkluderar behörighets- och utvecklingsfrågor men utför även tester i Heroma. Hon fungerar som en länk mellan kund och systemförvaltning om problem uppstår.

- Jag försöker med gott humör och hög serviceanda hjälpa kunderna rätt i Heromas ibland lite snåriga djungel. Det är ett varierat jobb med både support och utbildning men även tester och utvecklingsdelar som gör att även jag lär mig något nytt varje dag, säger Jeanette Ulrikz.

På avdelningen i Mölndal är Filiz Nakhaei en av fem medarbetare som jobbar med pensionsfrågor. Arbetet sker i nära samarbete med KPA och teamet hjälps åt att hantera de cirka 150 förfrågningar som inkommer via telefon varje vecka. Övriga arbetsuppgifter inkluderar godkännande av pensioner, uppföljning av ärenden och en hel del beräkningar.

- I min arbetsroll har jag dagligen kontakt med människor och får hjälpa dem gällande deras frågor om pension. En viktig, rolig och betydelsefull arbetsuppgift jag trivs med, säger Filiz Nakhaei.

Fakta Löneservice

  • 23 kunder, förvaltningar och bolag
  • 158 000 telefonsamtal
  • 295 000 e-postärenden
  • 64 000 anställningsavtal
  • 2550 pensionsbrev
  • 666 000 lönespecifikationer
  • 110 anställda
  • Fotograf: Regionservice

    Uppgiftsväxling ingår numera i NU-sjukvårdens ”nya normala”. Tillsammans med Regionservice fortsätter arbetet med att förbättra kvalitet och effektivitet i servicetjänsterna.

  • Fotograf: -

    Regionservice måltidsverksamhet gör det nu enklare för patienter och restauranggäster att välja klimatsmart genom att märka de rätter på menyn som har lägst klimatavtryck med ett grönt löv.

  • Fotograf: Regionservice

    Med 110 anställda på tre kontor ser Löneservice tillsammans med kunderna till att rätt lön och rätt pension betalas ut i rätt tid.

  • Fotograf: Catharina Fyrberg, Regionservice

    Ett väldigt speciellt och utmanande år är snart slut. Som för de flesta andra i VGR har pandemin stor påverkan på även Regionservice verksamheter. Men medarbetare berättar också att arbetet under pandemin har lett till ett förbättrat samarbete och det är något vi ska vara noga med att bygga vidare på.

  • Fotograf: Regionservice

    Från och med årsskiftet kommer VGR Konferenscentrum att lämna bokningssystemet Sambo. För att boka din konferens – kontakta konferensbokningen.

  • Fotograf: Regionservice

    Under hösten lanserades nya webbsidor för Konsulttjänster och Konferenscentrum på Regionservice Servicewebb.

  • Fotograf: Regionservice

    Den 1 mars i år begränsades utbudet av upphandlade kontorsartiklar i leverantörens produktkatalog från cirka 7000-8000 artiklar till cirka 500 artiklar.

  • Fotograf: Regionservice

    På grund av pandemin så ställde Hjälpmedelscentralen om och höll sin första digitala mässa den 18 och 19 november. Vårdtagare och leverantörer möttes virtuellt.

Senast uppdaterad: 2020-12-17 11:41