2022, Nr 1
-
-
Hög belastning och sjukfrånvaro hos vårdpersonal leder till att satsningen på vårdnära servicetjänster förlängs till och med 30 september.
-
I november 2021 genomfördes Regionservice årliga kundnöjdhetsmätning. Resultatet visar en liten förbättring av ett redan bra resultat.
-
Den senaste mätningen visar att allt färre patienter får välja maträtt när de är inneliggande på sjukhus i Västra Götalandsregionen. Detta går emot beslutet från regionfullmäktige att patienter ska få välja själva.
-
Vårdenhetscheferna på Skaraborgs sjukhus och Regionservice träffades för samtal och dialog om lokalvårdskvalitet och förutsättningarna för en bra leverans.
-
En digital assistent, även kallad chattbott, ger kvalitetssäkrade svar 24 timmar om dygnet alla dagar i veckan året runt – och kan därmed komplettera ordinarie kundtjänst eller support.
-
Ökad tydlighet och styrning i alla arbetsmoment gör det möjligt att arbeta smartare och mer effektivt. Det är slutsatsen från Regionservice arbete med processoptimering.