Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds av din webbläsare som exempelvis Internet Explorer 11. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Tvätt av textilier​

Avtalet omfattar kundägda textilier såsom: ​Gardiner och draperier​, sängöverkast och lösa kuddfodral (även till fåtöljer och soffor) ​ och dukar. Övriga kundmärkta artiklar (arbetskläder, kuddar, madrasser, etc) ska skickas till Tvätteriet Alingsås.​

Beställningar görs genom formulär på Regionservice Serviceweb

Leverantören hämtar/lämnar godset på överenskommen plats på markplan; exempelvis godsmottagning, lastkaj eller entré. Tid och plats beslutas mellan beställare och leverantör ​

Leveranstid är två veckor efter upphämtning av godset ​

Att tänka på: ​
- Beställaren utser en kontaktperson som kan möta upp leverantören vid upphämtning/avlämning av godset ​
- Beställaren anger antal gods samt typ av gods vid beställning ​
- Vid en eventuell reklamation meddelar beställaren Uppföljning serviceentreprenad som är behjälplig i processen ​

Uppföljning serviceentreprenad – uppdrag och roll
Kostnaden faktureras från leverantören via Uppföljning serviceentreprenad, vidare till beställaren månaden efter utförd beställning. Uppföljning serviceentreprenad utför slumpmässiga kontroller vid tvätt för att kontrollera kvaliteten på leveransen så att det motsvarar det som avtalats.

Leverantör för tvätt av textilier
Elis Textil Service AB, se-goteborg.kundservice@elis.com, 010-6023020

Enhet Uppföljning serviceentreprenad utför slumpmässiga kontroller av textiltvätt för att kontrollera kvaliteten på leveransen. För att enheten ska kunna skapa en samlad bild av leveransen och på så vis förbättra kommande avtal ska alla reklamationer förmedlas till enhet Uppföljning serviceentreprenad och inte direkt till leverantören.​

Senast uppdaterad: 2022-07-06 14:42