Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds av din webbläsare som exempelvis Internet Explorer 11. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.

Gå direkt till huvudinnehållet

Så här beställer du tvätt av textilier

Beställningar görs genom formulär på Regionservice Serviceweb (länk till höger).

  • Leverantören hämtar/lämnar godset på överenskommen platspå markplan; exempelvis godsmottagning, lastkaj eller entré. Tidoch plats beslutas mellan beställare och leverantör 
  • Leveranstid är två veckor efter upphämtning av godset 

Att tänka på: ​

  • Beställaren utser en kontaktperson som kan möta uppleverantören vid upphämtning/avlämning av godset 
  • Beställaren anger antal gods samt typ av gods vid beställning 
  • Vid en eventuell reklamation meddelar beställaren Uppföljningserviceentreprenad som är behjälplig i processen 

Uppföljning serviceentreprenad – uppdrag och roll ​

Kostnaden faktureras från leverantören via Uppföljning serviceentreprenad, vidare till beställaren månaden efter utförd beställning. Uppföljning serviceentreprenad utför slumpmässiga kontroller vid tvätt för att kontrollera kvaliteten på leveransen så att det motsvarar det som avtalats. 

Senast uppdaterad: 2022-06-28 13:33