Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Tjänster via entreprenad

Regionservice levererar tjänster via entreprenad, främst till enheter utanför sjukhustomt och utanför Regionens hus. Enhet Uppföljning serviceentreprenad följer upp avtal som förvaltningar inom Västra Götalandsregionen har avropat inom tjänster som:

  • lokalvård
  • fönsterputs
  • flyttjänst
  • varuautomater
  • kafé- och restaurangavtal samt catering
  • textiltvätt och möbeltvätt
  • entrémattor

Förutom uppföljning av avtal ingår stöd i form av dialog med upphandlade leverantörer.

Avtalet omfattar textilier såsom gardiner, draperier, sängöverkast, lösa kuddfodral, dukar, löpare/bordstabletter och kökshanddukar. Övriga kundmärkta artiklar (arbetskläder, kuddar, madrasser, etc) ska fortsatt skickas till Tvätteriet Alingsås.

Instruktion för beställning:

  • Beställaren anger antal gods samt typ av gods vid beställning
  • Beställaren utser en kontaktperson som kan möta upp leverantören vid upphämtning/avlämning av godset
  • Leverantören hämtar/lämnar godset på överenskommen plats på markplan; exempelvis godsmottagning, lastkaj eller entré. Tid och plats beslutas mellan beställare och leverantör
  • Leveranstid är två veckor efter upphämtning av godset
  • Vid en eventuell reklamation, skicka epost till Uppföljning serviceentreprenads funktionsbrevlåda:
    regionservice.entreprenad@vgregion.se

Beställningsformulär

Läs mer i informationsbladet nedan, under Kundinformation

 

Kontakta oss om du behöver komma i kontakt med externa flyttbolag. Flyttjänst kan utföras mellan olika adresser inom hela Västra Götalandsregionen. 

Bolag, enheter och övriga områden utanför sjukhustomt beställer flyttjänst via enhet Uppföljning serviceentreprenad: 
Beställningsformulär Flytt

Observera! Motpartsnummer behöver uppges i beställningsformuläret. För att hitta rätt motpart gå in på länken nedan: 
Kodplaner - ekonomihandboken (intranät)

Beställningar av flytt inom sjukhustomt samt paket, bud och mindre försändelser görs av internlogistik på respektive sjukhus (förutom Sahlgrenska universitetssjukhuset)
Internlogistik

Sahlgrenska, Östra och Mölndal
Avser det flytt inom område 2 eller 5 så kontakta er planeringsledare:
Område 2: Karlo Madjarevic: karlo.madjarevic@vgregion.se
Område 5: Jari Määttänen: jari.maattanen@vgregion.se

Vill du ha hjälp med flyttkoordinering? Kontakta interna konsulttjänster:
Flyttkoordinering

För mer information, läs mer under Kundinformation nedan. 

All interncatering (finansierad med skattemedel) till sjukhusförvaltningar ska även fortsättningsvis beställas från Regionservice kök, övriga beställningar görs genom det här avtalet. Regionservice, enhet Uppföljning serviceentreprenad ansvarar för uppföljning av upphandlad catering.

Så här går det till att beställa catering:

  • Se upphandlat sortiment med priser:
    Pour Bon sortiment
  • För inspiration och utbud; besök leverantörens hemsida
  • Kontaktuppgifter till leverantörerna finns i informationsbladet nedan, under Kundinformation.
  • Beställningar görs via epost eller telefon till leverantören
  • Ange kontaktuppgifter, leveransadress inklusive aktuell lokal, faktureringsuppgifter och VGR-ID i beställningen
  • Leverantören kontaktar den kontaktperson som ni angav vid beställningen för att bestämma tid och plats för leverans
  • Vid beställningar över 500 kr (exkl. moms) är leveransen kostnadsfri, under detta belopp utgår en avgift på 150 kr
  • Leverantören hanterar ej disk men erbjuder engångsmaterial för 5 kr per kuvert
  • Vid en eventuell reklamation, skicka epost till Uppföljning serviceentreprenads funktionsbrevlåda:
    regionservice.entreprenad@vgregion.se

Enhet Uppföljning serviceentreprenad

Kontakta oss

Enhet Uppföljning serviceentreprenad har ansvar för tjänster via entreprenad inom hela VGR.

Kundinformation

Titel

Avtalscontrollers

Inom enhet Uppföljning serviceentreprenad arbetar avtalscontollers som kan ge förvaltningar och bolag stöd kring upphandlade tjänster. Deras placeringsorter är geografiskt spridda i Västra Götalandsregionen därför att uppföljning ska kunna ske på plats där tjänsterna utförs.

Stickprover eller besök för uppföljning genomförs regelbundet i de lokaler där Regionservice tjänster levereras via entreprenad. Det går också bra att ta kontakt med närmaste avtalscontroller enligt nedan via enhetens funktionsbrevlåda för att boka besök eller få rådgivning gällande avtalsfrågor eller beställningar.

E-postadress till funktionsbrevlådan: regionservice.entreprenad@vgregion.se.

Jenny Svensson

Servicechef
Ikon för telefonnummer
Telefonnummer

Anika Lannér

Processledare
Ikon för telefonnummer
Telefonnummer
Placeringsort: Mölndal

Axel Andersson

Avtalscontroller
Ikon för telefonnummer
Telefonnummer
Placeringsort: Mölndal

Frank Rosenius

Avtalscontroller
Ikon för telefonnummer
Telefonnummer
Placeringsort: Mölndal

Linda Johnsson

Avtalscontroller
Ikon för telefonnummer
Telefonnummer
Placeringsort: Mölndal

Håkan Kämpsten

Avtalscontroller
Ikon för telefonnummer
Telefonnummer
Placeringsort: Mölndal

Patrik Svanborg

Avtalscontroller
Ikon för telefonnummer
Telefonnummer
Placeringsort: Mölndal

Fredrik Wetterling

Avtalscontroller
Ikon för telefonnummer
Telefonnummer
Placeringsort: Borås

Anna-Karin Hedlund

Avtalscontroller
Ikon för telefonnummer
Telefonnummer
Placeringsort: Borås

Erik Forthmeiier

Avtalscontroller
Ikon för telefonnummer
Telefonnummer
Placeringsort: Skövde

Martin Larsson

Avtalscontroller
Ikon för telefonnummer
Telefonnummer
Placeringsort: Skövde

Melinda Járai-Molnár

Avtalscontroller
Ikon för telefonnummer
Telefonnummer
Placeringsort: Uddevalla

Jessica Larsson Manley

Avtalscontroller
Ikon för telefonnummer
Telefonnummer
Placeringsort: Uddevalla

 

 

Senast uppdaterad: 2022-02-17 09:53