Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Faktura - Hjälpmedel

Aktuell information

  • OBS! På grund av tekniska problem hos Strålfors så har många externa kundfakturor utan bilaga från 2019-10-17 till 2019-12-02 ej nått kund. Detta gäller samtliga förvaltningar.

    Uppdatering (2019-12-03):  Problemet hos Strålfors är nu åtgärdat. De fakturor som ej nått kund kommer idag skickas ut tillsammans med information om förlängt förfallodatum till 2020-01-03 oavsett fakturadatum på fakturan. Vid frågor angående detta ring 010- 441 02 00, knappval 1, 4, 1. 

 

Fakturaadress

Postadress för fakturor:
Hjälpmedels Centralen
FE 995
405 83 Göteborg 

E-postadress för fakturor till Hjälpmedelscentralen:
rns.faktura.770.HMC@vgregion.se

GLN: 7350003379911
Obs! Fakturor med patientdata skall sändas till speciella GLN enligt förteckning på https://regionservice.vgregion.se/leverantorsfaktura

Formatkrav för e-postfakturor

Krav på innehåll i fakturan

BeställarID per förvaltning

Titel

Gemensamma underlag

Titel Skapad

Gemensam information

Titel

 

 

Elektroniska kundfakturaunderlag

Fakturaunderlag Hjälpmedel

Titel Skapad

Interna kontaktuppgifter

faktura.hjalpmedelscentralen@vgregion.se

Internpost:
Regionservice
Ekonomiservice, Faktura
Regionens hus
Vänersborg

Kontaktuppgifter är ej tillgängliga
Senast uppdaterad: 2019-03-18 16:05