Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Tillvägagångssätt

Beställning av kompressionsstrumpor gör du i IT-systemet webSESAM. Om du saknar behörighet till webSESAM hittar du information och blankett för ansökan här .

Välj vilken kompressionsstrumpa som du vill beställa. Sök fram beställningsblankett/mätprotokoll för kompressionsstrumpan på företagets webbplats, du hittar länkarna till företagens webbplatser här. Fyll i beställningsblanketten/mätprotokollet i datorn.

1. Om beställningsunderlaget/mätprotokollet går att spara ner i din dator bifogar du det alltid med beställningen i webSESAM. Se instruktion: Beställningsunderlag bifogas i webSESAM

 2. Om beställningsblanketten/mätprotokollet inte går att spara ner i din dator så skriver du ut det. Genomför beställningen i webSESAM. Se instruktion: Beställningsunderlag faxas till Hjälpmedelscentralen På beställningsblanketten/mätprotokollet anger du sedan det unika kundordernummer somdu får när du genomfört kondordern i webSESAM. Faxa beställningsunderlaget/mätprotokollet till Hjälpmedelscentralen på faxnummer 010-435 78 00.

Patientuppgifter behöver inte uppges på beställningsblanketten utan enbart kundordernummer från webSesam.

Om patienten ska betala sin strumpa själv, som vid beställning av kompressionsklass 1 eller stödstrumpa, behöver du endast fylla i beställningsblankettenmätprotokollet och skicka det direkt till företaget.

  

Beställningsunderlag bifogas i webSESAM

Beställningsunderlag faxas till Hjälpmedelscentralen

Senast uppdaterad: 2018-05-28 10:51