Nyregistrering och ändring av behörighet
Villkor och instruktioner för ansökan om tillgång till webSESAM
OBS! Beställning av produkter för stomi, diabetes, SÄRNÄR och inkontinens görs i Sesam LMN. Du hittar mer information här
- Ansökan ska ske via ansökningsblankett som finns längst ner på denna sida.
- Ansökan ska vara påskriven av din avdelningschef eller motsvarande.
- Samtliga obligatoriska fält (markerade med *) måste vara ifyllda - annars returneras blanketten till ansvarig chef för komplettering.
- Blanketten fylls i, skrivs ut, skrivs under och skannas för att sedan mailas till info.hmc@vgregion.se
- Anmäl alltid via blanketten all förändring (t.ex. tjänstledighet, namnbyte, byte av arbetsplats) och anmäl även alltid när anställning upphör med hjälp av blanketten.
- Ingen efterkontroll utförs av vad du beställer i webSESAM utan du har själv som beställare ansvaret.
- Användarnamn och lösenord skall förvaras på ett säkert sätt för att undvika att någon obehörig får tillträde till webSESAM.
- Användarnamn och lösenord får ej sparas i inloggningsfunktionen.
- Efter att du registrerats som användare i webSESAM (normalt ca 1 vecka) skickas användarnamn per e-post.
- Om du glömt ditt lösenord, klicka på länken "Glömt ditt lösenord?" i inloggningsvyn till webSESAM. Fungerar inte det, kontakta webSESAM-supporten.
Ifylld blankett signeras, skannas in och mailas till info.hmc@vgregion.se
Förfrågan om vårdgivarspecifik systemförändring
Hjälpmedelsforums representant kan ställa förfrågan om vårdgivarspecifika systemändringar i webSESAM.
Senast uppdaterad: 2018-05-28 10:51
Har du en synpunkt eller fråga om webbsidan?