Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Nyregistrering och ändring av behörighet

Villkor och instruktioner för ansökan om tillgång till webSESAM

OBS! Beställning av produkter för stomi, diabetes, SÄRNÄR och inkontinens görs i Sesam LMN. Du hittar mer information här

  • Ansökan ska ske via ansökningsblankett som finns längst ner på denna sida.
  • Ansökan ska vara påskriven av din avdelningschef eller motsvarande.
  • Samtliga obligatoriska fält (markerade med *) måste vara ifyllda - annars returneras blanketten till ansvarig chef för komplettering.
  • Blanketten fylls i, skrivs ut, skrivs under och skannas för att sedan mailas till info.hmc@vgregion.se  
  • Anmäl alltid via blanketten all förändring (t.ex. tjänstledighet, namnbyte, byte av arbetsplats) och anmäl även alltid när anställning upphör med hjälp av blanketten.
  • Ingen efterkontroll utförs av vad du beställer i webSESAM utan du har själv som beställare ansvaret.
  • Användarnamn och lösenord skall förvaras på ett säkert sätt för att undvika att någon obehörig får tillträde till webSESAM.
  • Användarnamn och lösenord får ej sparas i inloggningsfunktionen.
  • Efter att du registrerats som användare i webSESAM (normalt ca 1 vecka) skickas användarnamn per e-post.
  • Om du glömt ditt lösenord, klicka på länken "Glömt ditt lösenord?" i inloggningsvyn till webSESAM. Fungerar inte det, kontakta webSESAM-supporten.

   Ifylld blankett signeras, skannas in och mailas till        info.hmc@vgregion.se 

Förfrågan om vårdgivarspecifik systemförändring

Hjälpmedelsforums representant kan ställa förfrågan om vårdgivarspecifika systemändringar i webSESAM. 

Processbeskrivning och blankett för ansökan                              

Senast uppdaterad: 2018-05-28 10:51