Produktområde El-rullstolar

Hjälpmedel och Läkemedelsnära Produkter

Regionservice

2018-04-23

Information om ändrat arbetssätt,
HMC Mölndal

I och med att vår tekniker som tidigare skött leveranser av elrullstolar har gått i pension ser vi över vårt arbetssätt vilket innebär att vi kommer att jobba mer likvärdigt mellan hjälpmedelscentralerna.

För förskrivare i Göteborgsområdet innebär det följande ändringar/förtydliganden:

Eventuell bostadsanpassning måste vara klar innan beställning kan göras. Detta p.g.a. att Hjälpmedelscentralen saknar plats för förvaring i väntan på besked.

I samband med konsultation/beställning av el-rullstol behöver förskrivare förmedla:

  • Önskad leveransadress
  • Önskat leveranssätt:
    • Leverans inklusive enkel instruktion om hur stolen laddas etc. För skoter gäller leverans med turbil och hjälpmedlet förses med information om att det inte får tas i bruk utan arbetsterapeutens godkännande.
    • Konsultation i samband med leverans. Anges även när förskrivare önskar stöd utöver enkel teknisk genomgång. Tiden för konsultation debiteras.
    • Hämtas på HMC, vanligtvis i samband med besök
  • Hämtorder måste göras för att gammal stol ska kunna hämtas. I fritext kan anges att hämtning av gammal stol önskas i samband med att ny levereras med hänvisning till kundordernummer.

 

Nytt arbetssätt påbörjas löpande med målet att det ska vara fullt implementerat 1 juni 2018.

För eventuella frågor, kontakta gärna undertecknad

Vänligen

Pernilla Torkelsson

Teamchef Konsultation

HMC Mölndal

Tfn: 010-441 24 65      e-post: Pernilla.Torkelsson@vgregion.se

 

 

Senast uppdaterad: 2018-10-19 09:13