Nytt sätt att boka tid för konsultation!

Antalet konsultationer ökar för varje år. Jätteroligt! Det har gjort att vi anställt några fler konsulenter för att kunna möta efterfrågan. Men vi behöver också förändra konsulenters arbetssätt för att nyttja deras tid mer effektivt. Därför förändrar vi nu bokningsrutinen för bokning av utprovning/konsultation. Vi kommer att prova två olika varianter. Starten är densamma som idag: förskrivaren registrerar en arbetsorder Konsultation i webSESAM.

I Mölndal och Uddevalla kommer sedan konsulenten göra ett försök att nå förskrivaren för att boka tid för antingen telefonkonsultation eller utprovning. Om det inte lyckas vid första försöket skickar hen ett mail med erbjudande om en tid. Den tiden har förskrivaren fem arbetsdagar på sig att bekräfta. Om tiden inte passar eller respons uteblir ligger det nu på förskrivaren att kontakta konsulenten för att komma överens om en annan tid.

I Borås och Skövde kommer det vara administrativ personal som bokar in tid för telefonkonsultation och vidare planering tillsammans med hjälpmedelskonsulent. Samma hantering som för Mölndal och Uddevalla om bokningspersonalen inte når förskrivarna; mail med erbjuden tid skickas.

Vi börjar boka efter de nya rutinerna från 1 november och utvärderar efter tre månader.


Senast uppdaterad: 2018-10-27 12:04