Felanmäl ditt hjälpmedel
Vi tar endast emot förbokade besök.
Vid felanmälan ringer du vår kundtjänst eller felanmäler via vår webb. För att vi ska kunna ge bästa möjliga service behöver vi ha följande uppgifter:
- Hjälpmedlets individnummer
- Aktuellt telefonnummer och namn på eventuella kontaktpersoner
- Adress och portkod där hjälpmedlet för närvarande är placerat
Reparationen ska i mesta möjliga mån ske på Hjälpmedelscentralen.
Vänd dig till din förskrivare om du har önskemål om att själv göra enklare reparation på ditt hjälpmedel.
För akut åtgärd eller allmän översyn
Är du behov akut åtgärd eller allmän översyn på ditt hjälpmedel ska du alltid vända dig till din förskrivare som registrerar felanmälan och har kontakt med Hjälpmedelscentralen.
Akuta behov som åtgärdas ska vara kopplade till svårigheter att sköta basala behov så som sova, komma till/från toalett samt klara att äta och dricka eller situationer där det finns risk för vårdskada. Övriga hjälpmedelsbehov räknas inte som akuta utan man får vänta den tid det tar för ordinarie reparation.