Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Skärpta råd för att bromsa smittspridningen i Västra Götaland

Så här arbetar Hjälpmedelscentralen under Covid-19

Felanmäl ditt hjälpmedel

Vi tar endast emot bokade besök och endast en medföljande vid besöket, det finns just nu ingen möjlighet för ytterligare medföljare att vistas i vårt väntrum. 
Entrédörr är låst vänligen ring på entréklockan och invänta personal som kommer och öppnar.

För akut åtgärd eller allmän översyn på ditt hjälpmedel ska du alltid vända dig till din förskrivare som registrerar felanmälan och har kontakt med Hjälpmedelscentralen. 

Vid övriga felanmälningar ringer du vår kundtjänst eller felanmäler via vår webb. För att vi ska kunna ge bästa möjliga service behöver vi ha följande uppgifter:          

  • Hjälpmedlets individnummer
  • Aktuellt telefonnummer och namn på eventuella kontaktpersoner
  • Adress och portkod där hjälpmedlet för närvarande är placerat

Reparationen ska i mesta möjliga mån ske på Hjälpmedelscentralen. 

Snabbservice

Snabbservice

Om du själv har möjlighet att komma till Hjälpmedelscentralen
Senast uppdaterad: 2021-01-14 08:05