Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Felanmäl ditt hjälpmedel

Vi tar endast emot förbokade besök. 

Vid felanmälan ringer du vår kundtjänst eller felanmäler via vår webb. För att vi ska kunna ge bästa möjliga service behöver vi ha följande uppgifter:          

  • Hjälpmedlets individnummer
  • Aktuellt telefonnummer och namn på eventuella kontaktpersoner
  • Adress och portkod där hjälpmedlet för närvarande är placerat

Reparationen ska i mesta möjliga mån ske på Hjälpmedelscentralen. 

För akut åtgärd eller allmän översyn

Är du behov akut åtgärd eller allmän översyn på ditt hjälpmedel ska du alltid vända dig till din förskrivare som registrerar felanmälan och har kontakt med Hjälpmedelscentralen. 

Akuta behov som åtgärdas ska vara kopplade till svårigheter att sköta basala behov så som sova, komma till/från toalett samt klara att äta och dricka eller situationer där det finns risk för vårdskada. Övriga hjälpmedelsbehov räknas inte som akuta utan man får vänta den tid det tar för ordinarie reparation.


Senast uppdaterad: 2021-09-29 08:25