Kundtjänst

Kundtjänst hjälper dig som privatperson, hjälpmedelsanvändare och förskrivare med allmänna frågor som gäller service, beställning och konsultation av hjälpmedel. Telefonnummer och mailadresser hittar du
under fliken: Kontakta oss

- - - - -

Från och med 4 juni kommer telefonval manuella rullstolar, rygg och sittdynor att vara öppet/bemannat kl. 08.00-12.00

Under veckorna 27-33 kommer du endast att få valmöjligheten Konsultation som tar emot och besvarar frågor kring manuella rullstolar, rygg och sittdynor.

Val 3 Hjälpmedelskonsulent, Information och vägledning kring hjälpmedel
Kl 8.00-12.00 kommer du att få 2 val: 

  • Val 1, Information och vägledning som berör sittdynor, ryggdynor och manuella rullstolar.
  • Val 2, Information och vägledning som berör övriga produktområden.

Kl 13.00–16.30 kopplas du direkt till konsultation övriga produktområden.

Gäller din fråga sittdynor, ryggdynor och manuella rullstolar, välj med fördel att ringa på förmiddagen.

 

Val 4 webSESAM support
Kl.  8.00-12.00 Frågor som handlar om hur man använder programmet, ansökan/frågor kring behörighet, användar-ID och lösenord till webSESAM

  • Val 1, frågor för inloggning, lösenord, behörigheter
  • Val 2, övriga frågor om webSESAM systemet

Övriga val är öppet alla vardagar kl. 08.00-16.30. Lunchstängt mellan kl 12.00-13.00
Du kan alltid maila in ärenden till oss på info.hmc@vgregion.se

 

Hjälpmedelscentralens Kundtjänst som berör telefonvalen, felanmälan av hjälpmedel, övriga frågor, grundutrustning och kundfakturafrågor kommer att vara stängda under två timmar vid 6 tillfällen under 2018, på grund av arbetsplatsmöte.

Fredag 31 augusti stängt kl 09.00-11.00
Fredag 26 oktober stängt kl 09.00-11.00
Fredag 14 december stängt kl 09.00-11.00

 

 

 

Du kan när som helst under dygnet själv göra en felanmälan av ditt hjälpmedel via vår hemsida https://regionservice.vgregion.se/hjalpmedel/ Du hittar till felanmäl ditt hjälpmedel under fliken Kundtjänst, klicka på felanmäl ditt hjälpmedel och sedan felanmäl via webben.