Kundtjänst

Kundtjänst hjälper dig som privatperson, hjälpmedelsanvändare och förskrivare med allmänna frågor som gäller service, beställning och konsultation av hjälpmedel. Telefonnummer och mailadresser hittar du
under fliken: Kontakta oss

Hjälpmedelscentralens Kundtjänst som berör telefonvalen, felanmälan av hjälpmedel, övriga frågor, grundutrustning och kundfakturafrågor kommer att vara stängda under två timmar vid följande datum, på grund av arbetsplatsmöte.

Fredag 26 oktober  Stängt kl 09:00-11:00
fredag 14 december  Stängt kl 09:00-11:00

 

Val 3 Hjälpmedelskonsulent, Information och vägledning kring hjälpmedel
Kl 8.00-12.00 kommer du att få 2 val: 

  • Val 1, Information och vägledning som berör sittdynor, ryggdynor och manuella rullstolar.
  • Val 2, Information och vägledning som berör övriga produktområden.

Kl 13.00–16.30 kopplas du direkt till konsultation övriga produktområden.

Gäller din fråga sittdynor, ryggdynor och manuella rullstolar, välj med fördel att ringa på förmiddagen. 

Val 4 webSESAM support
Kl.  8.00-12.00 Frågor som handlar om hur man använder programmet, ansökan/frågor kring behörighet, användar-ID och lösenord till webSESAM

  • Val 1, frågor för inloggning, lösenord, behörigheter
  • Val 2, övriga frågor om webSESAM systemet

Övriga val är öppet alla vardagar kl. 08.00-16.30. Lunchstängt mellan kl 12.00-13.00
Du kan alltid maila in ärenden till oss på info.hmc@vgregion.se

Du kan när som helst under dygnet själv göra en felanmälan av ditt hjälpmedel via vår hemsida https://regionservice.vgregion.se/hjalpmedel/ Du hittar till felanmäl ditt hjälpmedel under fliken Kundtjänst, klicka på felanmäl ditt hjälpmedel och sedan felanmäl via webben.

Senast uppdaterad: 2018-10-10 14:58