Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Leveransförsening av AirSense 10 med artikelnummer 64895, 64896 och 70043

2021-11-16

ResMed har sedan en tid tillbaka problem med att leverera följande artiklar:

  • 64895 CPAP AirSense 10 AutoSet
  • 64896 CPAP AirSense 10 AutoSet TRI-pack
  • 70043 CPAP AirSense 10 AutoSet For Her TRI-pack

Anledning till försening är att underleverantörer till ResMed inte kan leverera nödvändiga reservdelar samt den ökade efterfrågan av ResMed produkter.

Hjälpmedelscentralen arbetar intensivt med att rekonditionera de CPAP:er som kommer in i retur, för att så fort som möjligt kunna leverera ut dem.

Tyvärr tvingas Hjälpmedelscentralen sänka de annars höga kraven på utseende på de CPAP:er som levereras ut, detta för att i möjligaste mån kunna hålla de lovade leveranstiderna ut till våra vårdgivare.

Vissa CPAP:er hade i vanliga fall kasserats pga kosmetiska defekter, men då de är fullt funktionsdugliga kommer Hjälpmedelscentralen rekonditionera även dessa.

Viktigt att poängtera att vi inte sänker våra höga krav på säkerhet och funktion utan att det endast rör sig om rent kosmetiska defekter.

Hjälpmedelscentralen har en etablerad kontakt med ResMed och vi uppdaterar informationen löpande.

Sedan v 39 sammankallar samverkansfunktionen till Teamsmöte 1 ggr/v för avstämning gällande bland annat leveranssituationen.

Sortimentsöversikt 040312- Respiratorer

 

 

 


Senast uppdaterad: 2021-12-20 09:55