Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds av din webbläsare som exempelvis Internet Explorer 11. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Information gällande nytt bokningssätt för hjälpmedelskonsultation

Från och med 1 oktober 2020 kommer bokning av hjälpmedelskonsultation att ske på ett enhetligt sätt på samtliga Hjälpmedelscentraler i regionen.

Syftet med det nya bokningssättet är att säkerställa att konsultationsaktiviteter hanteras på ett sätt som säkerställer god tillgänglighet, korta ledtider, hög kvalitet med ett arbetssätt som undviker onödig administration för såväl patienter och förskrivare som konsulenter.

Bokningen kommer att administreras via assistent på Hjälpmedelscentral. Erbjudande av tid kommer att ske via mailutskick. Passar inte denna tid har förskrivare möjlighet att kontakta assistenten för ombokning. Assistenten finns tillgänglig för tidbokning mellan kl 08.00-16.30 måndag – fredag.

 


Senast uppdaterad: 2020-09-21 15:20