Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Aktuellt just nu

Beställning av taklyftsystem 2021
Finns önskemål om att erhålla faktura före årsskiftet måste korrekt ifylld beställning av taklyftsystem inkomma senast fredag 10 september 2021.

Leverans och fakturering 2021
Vi kan inte garantera att leverans och fakturering sker innan årsskiftet på de beställningar som inkommer till Hjälpmedelscentralen efter v.41.

Privata skolor och vårdgivare 
Privata verksamheter som t.ex. skolor, dagliga verksamheter, grupp- och äldreboenden som vill hyra eller köpa grundutrustning från Hjälpmedelscentralen kan endast göra detta om det finns en faktureringsadress till den kommun som verksamheten har avtal med.

Detta pga att vi endast kan hyra ut eller sälja hjälpmedel till de kommuner i Västra Götaland som har avtal med oss.


För en snabbare hantering av Er beställning så ber vi Er att kolla upp följande innan ni skickar in blanketten, Kundorder Grundutrustning:

  • Om ni är osäkra på vilket kundnummer och vilka faktureringsuppgifter ni har hos oss så ring oss gärna på telefonnummer: 010- 473 80 80,
    val 2 därefter val 0 för grundutrustning.
  • Se till att alla obligatoriska fält/ uppgifter som är markerade med en röd asterisk* är ifyllda.
  • Om det är tillbehör som ska beställas till ett redan levererat hjälpmedel så skriv hjälpmedlets individnummer i rutan för ”Övriga kompletterande uppgifter”, se bildexempel nedan.
    imageamnx.png

 


Senast uppdaterad: 2021-10-12 11:42