Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds av din webbläsare som exempelvis Internet Explorer 11. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Aktuellt just nu

Beställning av taklyftsystem 2022

Finns önskemål om att erhålla faktura före årsskiftet måste korrekt ifylld beställning av taklyftsytem inkomma senast fredag den 9 september 2022.
Eventuella leveransstörningar som kan uppstå kan påverka leverans och fakturering, kontroller därför med er ekonomiavdelning innan ni genomför beställningen.

Leverans och fakturering 2022

För beställningar som inkommer till Hjälpmedelscentralen innan vecka 41 sker leverans och fakturering innan årsskiftet. Tänk på att eventuella leveransstörningar kan uppstå som kan påverka leverans och fakturering, kontroll därför med er ekonomiavdelning innan ni genomför beställning.

Privata skolor och vårdgivare 

Privata verksamheter som t.ex. skolor, dagliga verksamheter,
grupp- och äldreboenden som vill hyra eller köpa grundutrustning
från Hjälpmedelscentralen kan endast göra detta om det finns en
faktureringsadress till den kommun som verksamheten har avtal med.

Detta pga att vi endast kan hyra ut eller sälja hjälpmedel till de kommuner
i Västra Götaland som har avtal med oss.

För en snabbare hantering av Er beställning så ber vi Er att kolla upp följande innan ni skickar in blanketten, Grundutrustning Order:

  • Om ni är osäkra på vilket kundnummer och vilka faktureringsuppgifter ni har hos oss så ring oss gärna på telefonnummer: 010- 473 80 80,
    val 2 därefter val 0 för grundutrustning.
  • Om det är tillbehör som ska beställas till ett redan levererat hjälpmedel så skriv hjälpmedlets individnummer i rutan för ”Övriga kompletterande uppgifter”, se bildexempel nedan.
    imageamnx.png

 


Senast uppdaterad: 2022-08-05 13:39