Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Beskrivning av telefonval

När du ringer till kundtjänst kommer du att erbjudas olika val:

Val 1 - Privatpersoner/Hjälpmedelsanvändare
Efter val 1 kommer du att få ytterligare 2 val:

  • Val 1, för dig som vill felanmäla hjälpmedel eller har frågor på redan felanmält hjälpmedel
  • Val 2, övriga frågor 


Val 2 - Förskrivare/Beställare
Efter val 2 kommer du att få ytterligare 7 val:
Du kan även maila in din fråga till info.hmc@vgregion.se

Val 0 - Grundutrustning
Frågor som rör beställning av grundutrustning

Val 1 - Leverans/Kundorder
Frågor som avser lagersaldo på tillgängliga artiklar, kundorder,hämtorder, lagerpåfyllnad till bufferförråd, turbilstider, makulering av kundorder och hämtorder, byte av mottagare av hygienhjälpmedel mellan sammanboende.

Val 2 - Teknisk support på hjälpmedel
Tillhandahåller teknisk support avseende underhåll och teknisk rådgivning för hjälpmedelsprodukter.

Val 3 - Hjälpmedelskonsulent, Information och generell vägledning kring hjälpmedel (För patientspecifik rådgivning var god registrera en arbetsorder, Konsultation i webSESAM)

Kl.08:00-12:00 kommer du att få 2 val: 

  • Val 1, Information och vägledning som berör sittdynor, ryggdynor och manuella rullstolar. Välj med fördel att ring på förmiddagen om din fråga gäller dessa produkter.
  • Val 2, Information och vägledning som berör övriga produktområden.

Kl.13:00–16:30 kopplas du direkt till Hjälpmedelskonsulent övriga produktområden.

Val 4 - webSESAM support
Kl.08:00-12:00 Frågor som handlar om hur man använder programmet, ansökan/frågor kring behörighet, användar- ID och lösenord till webSESAM

  • Val 1, frågor för inloggning, lösenord, behörigheter
  • Val 2, övriga frågor om webSESAM systemet

Val 5 - Fakturafrågor
Kundfakturafrågor som avser fakturering av hjälpmedel, restvärde, svinnrapporter. Manuella kundorder som avser asylsökande, skyddad ID, vistas i Sverige utan tillstånd, EU medborgare mm. Flyttärenden, byte av betalare, övriga ekonomiska ärenden.

Val 9 - Övriga ärenden
Ärenden från privatpersoner/hjälpmedelsanvändare men också samtal där aktivt knappval inte är gjort.

 

Senast uppdaterad: 2020-05-07 13:06