Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

webSESAM

webSesam hanterar beställning av de hjälpmedel och tjänster som Hjälpmedelscentralen levererar. webSesam används av förskrivare och beställare av personliga hjälpmedel i Västra Götalandsregionen och kommunerna, oavsett driftsform. I webSesam kan även fakturaunderlag till hjälpmedelsfakturor från hjälpmedelscentralen hämtas.

Beredningsgrupp IT-stöd inom samarbetsorganisationen för samarbetsavtal för försörjning av personliga hjälpmedel hanterar frågor kring utveckling och anpassning gällande användningen av webSesam. 
Synpunkter och förslag till förbättringar av webSesam kan lämnas här.

Logga in i webSesam

Nyheter Websesam

Information om nyheter gällande nytt formulär för behörighetsansökan, inloggning via SITHS och inaktiva användarkonton.

Information om nyheter i senaste releasen.

Behörighet till Websesam

För att få behörighet till Websesam behövs en beställning av ansvarig chef. Information om nyregistrering, ändring och avslut av behörighet finns på Hjälpmedelscentralens webbplats.

Crystal Reports

I Crystal Reports kan vårdgivare ta ut rapporter och statistikunderlag som rör den egna verksamheten, såsom kund- och förskrivarregister, fakturaunderlag och lagersaldon.

Information och inlogg Crystal Reports

Support Websesam

Använd i första hand Websesam-manualen eller hjälpfiler som finns högst upp i bilden när du loggat in i Websesam eller de instruktioner och guider som finns på hjälpmedelscentralens webbplats

För frågor om användarsupport, lösenord och behörigheter kontakta Hjälpmedelscentralens kundtjänst.
E-postadress: info.hmc@vgregion.se
Telefon 010-473 80 80 knappval 4, vardagar 8-12.

Utbildning och guider för Websesam

Instruktioner och guider för användning av Websesam finns på Hjälpmedelscentralens webbplats

Senast uppdaterad: 2020-03-12 14:59