webSesam
webSesam hanterar beställning av de hjälpmedel och tjänster som Hjälpmedelscentralen levererar. webSesam används av förskrivare och beställare av personliga hjälpmedel i Västra Götalandsregionen och kommunerna, oavsett driftsform. I webSesam kan även fakturaunderlag till hjälpmedelsfakturor från hjälpmedelscentralen hämtas.
Beredningsgrupp IT-stöd inom samarbetsorganisationen för samarbetsavtal för försörjning av personliga hjälpmedel hanterar frågor kring utveckling och anpassning gällande användningen av webSesam.
Synpunkter och förslag till förbättringar av webSesam kan lämnas här.
För frågor om vårdgivarspecifika förändringar i IT-stödet finns beskrivning av processen här.
Logga in i webSesam
Nyheter webSesam
-
Nyheterna gäller påminnelse om val av samleverans samt ändrade fält i felrapport.
-
Nu finns möjlighet för förskrivare att avregistrera även reservdelar och inställningar.
Behörighet till webSesam
För hantering av behörighet till webSesam se information och instruktioner på Hjälpmedelscentralens webbplats.
Crystal Reports
I Crystal Reports kan vårdgivare ta ut rapporter och statistikunderlag som rör den egna verksamheten, såsom kund- och förskrivarregister, fakturaunderlag och lagersaldon.
Support webSesam
Använd i första hand webSesam-manualen eller hjälpfiler som finns högst upp i bilden när du loggat in i webSesam eller de instruktioner och guider som finns på Hjälpmedelscentralens webbplats
För frågor om användarsupport, åtkomst och behörigheter kontakta Hjälpmedelscentralens kundtjänst.
E-postadress: info.hmc@vgregion.se
Telefon 010-473 80 80 knappval 4, vardagar 8-12.
Utbildning och guider för webSesam
Instruktioner och guider för användning av webSesam finns på Hjälpmedelscentralens webbplats