Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Webb-EDI är en webbaserad tjänst där du som leverantör ska kunna hantera elektronisk handel med Västra Götalandsregionen enligt SFTI-standard. Tjänsten tillhandahålls och supporteras av eBuilder. Det enda som behövs för att kunna använda Webb-EDI är en förbindelse över internet och webbläsaren Internet Explorer eller andra moderna webbläsare.
Webb-EDI fungerar som en elektronisk brevlåda där du som leverantör hämtar ut dina order, ordererkänner och skapar elektroniska fakturor. Det är enkelt att ta emot en order och det är enkelt att skicka faktura (endast knappa in fakturanummer). När Västra Götalandsregionen skickar en beställning kommer Webb-EDI-tjänsten skicka en notifiering till dig som leverantör via e-post.
Hur gör jag för att ansluta mig mot Webb-EDI? När du tecknat avtal med Västra Götalandsregionen är det vanligaste anslutningssättet Webb-EDI. Efter att ifylld blankett med leverantörsuppgifter kommit in till leverantörssupporten kontaktar vi dig via e-post med en länk till eBuilders leverantörsportal.
Fyll i de efterfrågade uppgifterna och registrera ett lösenord för Webb-EDI:n. Inloggningsuppgifter till Nationell katalog för produkter och avtal kommer att skickas till er e-handelskontakt.
OBS!En förutsättning för att få inloggningsuppgifter är att du har produkter registrerade hos Västra Götalandsregionen.
För dig med ett affärssystem som redan ha de funktioner som krävs för elektronisk handel enligt den affärsprocess som du har valt. Du som vill diskutera Full EDI, kontakta eBuilder.