Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Service och underhåll av grundutrustning

Hjälpmedelscentralen utför service och underhåll av grundutrustning. Kostnaden regleras mot timdebitering.

Här finns information till de vårdgivare som har tecknat överenskommelse med Hjälpmedelscentralen att köpa service av sin ägda grundutrustning.

För dem som saknar överenskommelse om service på grundutrustning och vill teckna en sådan hittar mer information Grundutrustning

Information som gäller Borås, Mölndal, Skövde och Uddevalla
När ni har fel på er grundutrustning och behöver service finns det två möjligheter att beställa Option grundutrustning service.

Via webSESAM kan beställning registreras på arbetsorder ”Option grundutrustning service” alternativt "Option grundutrustning Service – akut” eller så kan Beställningsblankett underhåll kundägda hjälpmedel användas.

Läs gärna Instruktion vid beställning av service och underhåll vid beställning av service av grundutrustning  innan ni fyller i beställningsblanketten.

Beställningsblanketten mailas till info.hmc@vgregion.se eller faxas till
010-435 78 00 

 

 

Senast uppdaterad: 2020-05-26 08:20