Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds av din webbläsare som exempelvis Internet Explorer 11. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Kontaktuppgifter

När du ringer till kundtjänst kommer du att erbjudas olika val:
Du behöver inte lyssna igenom alla valen om du vet vilket val du ska till.
Du kan trycka dina val direkt
T.ex. 2 och 4 (2 för Förskrivare/Beställare, 4 för webSesam support)

Val 1Privatpersoner/ Hjälpmedelsanvändare/ Felanmäl hyrd Grundutrustning
Efter val 1 kommer du att få ytterligare 2 val:

Val 2 - Förskrivare/Beställare
Efter val 2 kommer du att få ytterligare 7 val: 

Samtliga Hjälpmedelscentralers öppettider är helgfri Måndag-Fredag kl.08:00-16:30. 

Våra telefontider är helgfri Måndag- Fredag kl.08:00-12:00, 13:00-16:30.

Avvikande telefontider:

Val 3 - Konsultation 
Kl.08:00-12:00 kommer du att få 2 val: 

  • Val 1- Information och vägledning som berör sittdynor, ryggdynor och manuella rullstolar. Välj med fördel att ring på förmiddagen om din fråga gäller dessa produkter. 
  • Val 2- Information och vägledning som berör övriga produktområden.

Kl.13:00–16:30 kopplas du direkt till Hjälpmedelskonsulent som svara för övriga produktområden.

Val 4 - webSesam support
Kl.08:00-12:00 Support/ frågor som handlar om hur man använder systemet webSesam, ansökan/ frågor kring behörighet och inloggning till webSesam.

  • Val 1- Frågor för inloggning och behörigheter
  • Val 2- Övriga frågor om webSesam systemet


Felanmälan av hjälpmedel, övriga frågor, grundutrustning, kundfakturafrågor och lager, leverans och kundorder 
kommer att vara stängda nedanstående datum mellan kl.10:00-12:00, på grund av arbetsplatsmöte.

  • Fredag 28 oktober
  • Fredag 16 december

Vecka 11 kommer vi påbörja arbetet med att byta ut ventilationen på Hjälpmedelscentralen i Mölndal. Arbetet kommer pågår under cirka 4 månader och det kommer tyvärr innebära en del olägenheter.

Ventilationen planeras att stängas av under vecka 14 och den kommer tyvärr vara avstängd tills arbetet är klart i juni.

Det kommer även innebära buller under vissa perioder och vi kan i dagsläget tyvärr inte säga exakt när bullret kommer förkomma.

Vi hoppas ni kommer ha överseende med dessa negativa konsekvenser då ventilationsbytet är något som måste genomföras för att den långsiktiga miljön ska vara bra både för medarbetare och besökare.

 


Senast uppdaterad: 2022-05-10 11:46