Kontaktuppgifter

Här finner du en beskrivning av våra olika telefonval

När du ringer till kundtjänst kommer du att erbjudas olika val:
Du behöver inte lyssna igenom alla valen om du vet vilket val du ska till.
Du kan trycka dina val direkt
T.ex. 2 och 4 (2 för Förskrivare/Beställare, 4 för webSesam support)

Tänk på att du även kan maila in dina frågor till info.hmc@vgregion.se

Val 1Privatpersoner/ Hjälpmedelsanvändare/ Felanmäl hyrd Grundutrustning
Efter val 1 kommer du att få ytterligare 2 val:

Val 2 - Förskrivare/Beställare
Efter val 2 kommer du att få ytterligare 7 val: 


Hjälpmedelscentralens öppettider

Samtliga Hjälpmedelscentralers öppettider är helgfri Måndag-Fredag kl.08:00-16:30. 

Våra telefontider är helgfri Måndag- Fredag kl.08:00-12:00, 13:00-16:30.

 

Avvikande telefontider:

Val 3 - Konsultation 
Kl.08:00-12:00 kommer du att få 2 val: 

  • Val 1- Information och vägledning som berör sittdynor, ryggdynor och manuella rullstolar. Välj med fördel att ring på förmiddagen om din fråga gäller dessa produkter. 
  • Val 2- Information och vägledning som berör övriga produktområden.

Kl.13:00–16:30 kopplas du direkt till Hjälpmedelskonsulent som svara för övriga produktområden.

Val 4 - webSesam support
Kl.08:00-12:00 Support/ frågor som handlar om hur man använder systemet webSesam, ansökan/ frågor kring behörighet och inloggning till webSesam.

  • Val 1- Frågor för inloggning och behörigheter
  • Val 2- Övriga frågor om webSesam systemet


Felanmälan av hjälpmedel, övriga frågor, grundutrustning, kundfakturafrågor och lager, leverans och kundorder 
kommer att vara stängda nedanstående datum mellan kl.09:00-12:00, på grund av arbetsplatsmöte.

Nedanstående datum kommer kundtjänsten vara stängd
mellan kl.09:00-12:00 på grund av arbetsplatsmöte:

  • Tisdag 23 januari 
  • Tisdag 20 februari 
  • Tisdag 19 mars 
  • Tisdag 16 april 
  • Tisdag 14 maj 
  • Tisdag 11 juni  
  • Tisdag 17 september 
  • Tisdag 15 oktober 
  • Tisdag 19 november 
  • Tisdag 17 december