Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds av din webbläsare som exempelvis Internet Explorer 11. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.

Gå direkt till huvudinnehållet

Utbildning i service och bemötande förbättrar mötet med kunden

Publicerad: Uppdaterad:
Kristina Karlsson svarar i supporten.

Under hösten har många av de som på olika sätt möter våra kunder, till exempel de som jobbar i supporterna för bland annat lönefrågor och fakturor, fått utbildning i att skapa ännu bättre möten när de blir kontaktade av chefer och medarbetare i förvaltningarna i VGR.

Områdena som utbildningen handlat om har bland annat varit bemötande, att vara inlyssnande och hur stress påverkar samtalet. En av de som gått utbildningen är Kristina Karlsson som sitter i supporten på leverantörsfakturor.

- Jag älskar ju service! Att jobba i en funktion som hanterar support på olika sätt kan vara utmanande eftersom man aldrig vet vad samtalet ska handla om. Det jag framförallt tar med mig är att alltid svara i telefonen med ett leende. 

Fakta

90 medarbetare gått utbildningen i Service och bemötande hösten 2022. Målet med utbildningen är att göra mötet med kunderna ännu bättre.

Publicerad:
Uppdaterad: