Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Catering

Regionservice levererar tjänster inom catering

Cateringbeställning via Matilda är Regionservice webbverktyg för catering. Beställningssystemet är användarvänligt och självinstruerande samt möjliggör ett effektivt beställningssätt för dig som kund:

  •        Tydliga bilder på aktuellt sortiment

  •        Innehållsförteckning på aktuellt sortiment

  •        Lägg beställningar helt på egen hand

  •        Revidera egna beställningar 

  •        Få orderkvitto till din e-post

Information gällande beställningssystemet

Vänligen uppmärksamma att beställningssystemet för catering endast kan användas för beställningar till intern fakturering (ansvar och I-nummer). För er kunder som önskar beställa catering på extern pappersfaktura hänvisar vi er till respektive kök via mejl.

Se instruktionsfilm för webbverktyget: 

Instruktionsfilm cateringmodul Matilda

Rutin för interncatering

All interncatering (finansierad med skattemedel) till sjukhusförvaltningar ska beställas från Regionservice kök. Endast catering som betalas med privata medel eller förtäring till events/ avtackningar i Mersmaks lokaler kan beställas från restaurangen Mersmak.

Cateringutbud

Förutom i beställningsverktyget Matilda kan du se vårt utbud i länkad lista: 
Cateringutbud Gastronomen

För att kunna beställa catering behöver du som kund skapa ett login. Detta gör du genom att i webbverktyget klicka på knappen ”skapa login”.

När du skapar ditt login behöver du ha tillgång till ditt ansvarsnummer, beställar-ID, I-nr och motpart. I modulen finns en lista med befintliga I-nr och motparter som du kan välja i. 

  • Ange mejladress och välj ett lösenord. Observera att enbart mejladresser med ändelsen @vgregion.se kan användas.
  • Ange grunduppgifterna förnamn, efternamn och mobilnummer.
  • Ange debiteringsuppgifterna ansvar, beställar-ID, I-nr och motpart. I cateringmodulen finns det listor där du på ett enkelt sätt kan hitta ditt I-nr och motpart.
  • Inloggningskontot har nu skapats och ett mejl har skickats till den angivna mejladressen. I mejlet finns en aktiveringslänk som du måste trycka på för att kunna börja beställa.

När länken är aktiverad kan du logga in och beställa via ”Ny order”.

Intern leveranskostnad är 301 kr. Vid behov av extern leverans vänligen kontakta köket.

Leverans-och hämtningstider för cateringbeställningar skiljer sig från de olika sjukhusköken och finns tillgängligt i webbverktyget.

Plats för upphämtning av cateringbeställningar, tillgängliga leveransadresser samt möjlighet att ange annan leveransadress än de som finns i listan kan ses i webbverktyget.

Stopptiden för majoriteten av cateringutbudet är kl. 13:00 dagen innan beställning. Vissa delar av utbudet kräver förbeställning såsom sallad, buffé och snittar. Vänligen observera att du som kund förväntas ta hänsyn till detta vid cateringbeställningar.

Vid önskemål om kostavvikelser (t.ex. laktosfritt eller glutenfritt) ansvarar du som kund för att det tydligt ska framkomma att det är inklusive övrig beställning. I annat fall behandlas kostavvikelsen som exklusive övrig beställning. Kostnad för tillägget debiteras.

Avbeställning måste ske vardagen innan leverans före kl. 13.00. Vid avbeställning samma dag debiteras hela summan. 

Senast uppdaterad: 2020-08-26 16:02